4. אישה

עמוד:65

ניסוי כושל כדי לפתור את בעיית בדידותו של האדם , יצר האל את בעלי החיים והביא אותם אל האדם . האדם כינה כל כעל חיים בשם . אבל הניסוי הזה נכשל משום שלמרות הכול "ולאדם לא מצא עזר כנגדו " ( ב . ( 20 , מדוע החליט ה ' לעשות את הניסוי בכלל ? מדוע הוא חשב שבריאת החיות תעזור לאדם ? לרבי אלעזר * פרשנות נועזת לשאלה הזאת : " אמר רבי irySN : ' ... זאת הפעם עצם מעצמי ובשר מבשרי / מלמד שבא אדם על כל בהמה וחיה ולא נתקררה דעתו עד שבא על חוה " ... ( תלמיד בבלי , מסכת יבמות " דף סג , עמוד א . ( על פי פרשנותו של רבי אלעזר קיים אדם יחסי מין עם כל בעלי החיים שבעולם , ו"לא נתקררה דעתו " עד שקיים יחסי מין עם אישה . אם כן , האמירה "לא טוב היות האדם לבדו" מבטאת מצוקה מינית של האדם . הוא היה זקוק ל"עזר כנגדו" כדי להתמודד עם מצוקה זאת . הרב סולוביצ י יק מציע הסבר אחר : ... " האדם השני עדיין בודד . הוא הבדיל את עצמו מסביבתו אשר אליה כיוון את התבוננותו ' . ויקרא האדם שמות לכל הבהמה ולעוף השמים ולכל חיית השדה . ' הוא אזרח של עולם חדש , עולמו של האדם , אבל אין לו חבר אשר עמו יכול הוא להתקשר " ... ( סולוביצייק , איש האמונה , עמ י ( 26 לפי פרשנותו של הרב סולוביצ י יק , מצוקתו של האדם על-פי פרק ב היא בדידות קיומית . האדם לבדו בעולם מלא בבעלי חיים . הוא יודע להגדיר אותם , לקרוא להם בשמות , וכך הוא יודע גם שהוא שונה מהם . השוני הזה עוזר לו לדעת מי הוא , אבל מחריף את תחושת הבדידות שלו . בריאת האישה היא בעצם בריאת החברה , בריאת הקהילה . סיכום אישה ואיש בריאת האישה שונה כשני סיפורי הבריאה . ? בסיפור הראשון היא נבראה עם הגבר והייתה שותפה לייעודו . ? כסיפור השני הגיע האל למסקנה ש " לא טוב היות האדם לבדו " . ומאחר שבעלי החיים לא סיפקו פתרון לבעיה , ברא האל את האישה מצלע הגבר . בסיפור זה האישה משמשת 'עזר כנגדו ' של הגבר . יש הסבורים שעל-פי הסיפור השני האישה נחותה מן הגבר , אבל לא הכול מסכימים לכך . האם האישה כסיפורי הבריאה היא היאחר של האנושות ? כססו את תשובתכם על שני סיפורי הבריאה . ? רבי אלעזר - רבי אלעזר בן שמוע , תנא מהמאה aw , n לספירה . ? מסכת יבמות - מסכת העוםקת בדיני "בום . על פי חוקי התורה כאשר אישה מתאלמנת , חייב אחיו של בעלה לשאת אותה לאישה כדי להנציח את שם האח המת . נישואים אלה מכוגים במקרא ובספרות חז " ל " ' בו-ם . '

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר