?1 DO? קדם,כדי להבטיח שמכתבים לא "פתחו בידי מי שאינם מורשים,נהגו להטביע עליהם טביעת חותם.לאחר שפקיד כתב מסמך רשמי של המדינה,הוא היה סגלגל וקושר אותו,ועל גבי הקשר היה מדביק חומר רך?yvjoy u'u,? שעליו היו לוחצים את החותם ובו סימני ההיכר של המטביע. החותם שבצד השמאלי של התמונה הוא חותם גליל,כלומר חותם שמגלגלים על החומר הרך המוטבע.בצד הימני של התמונה אפשר לראות את טביעת החותם על החוסר הרך על גבי החותם מופיעות שתי דמויות הדמות שמופיעה פעמיים במרכז ההטבעה היא מךךןן.מךךך,המכונה גם יבלי,כלומר ארון, נחשב ל

?1 DO? קדם,כדי להבטיח שמכתבים לא "פתחו בידי מי שאינם מורשים,נהגו להטביע עליהם טביעת חותם.לאחר שפקיד כתב מסמך רשמי של המדינה,הוא היה סגלגל וקושר אותו,ועל גבי הקשר היה מדביק חומר רך?yvjoy u'u,? שעליו היו לוחצים את החותם ובו סימני ההיכר של המטביע. החותם שבצד השמאלי של התמונה הוא חותם גליל,כלומר חותם שמגלגלים על החומר הרך המוטבע.בצד הימני של התמונה אפשר לראות את טביעת החותם על החוסר הרך על גבי החותם מופיעות שתי דמויות הדמות שמופיעה פעמיים במרכז ההטבעה היא מךךןן.מךךך,המכונה גם יבלי,כלומר ארון, נחשב ל


עמוד:19

. 2 מים ^ שקוראים בבראשית א-ב , קשה לא להבחין במקום החשוב שיש למים בסיפור הבריאה . עיינו בבראשית פרק א , פסוקים , 10-1 ובפרק ב , פסוקים . 14-4 העתיקו את המילים ואת הביטויים הקשורים למים ולמקורות מים בפסוקים אלה . מדוע יש למים מקום חשוב כל-כך בסיפור הבריאה שבמקרא ! כדי להשיב על השאלה הזאת אנו יכולים להיעזר בניסיוננו ולהעלות השערות אחדות , אך לא תמיד ניסיון בחיי היום-יום של המאה ה21- יכול להועיל לנו להבין מוטיב כסיפור שחובר לפני אלפי שנים . כדי לנסות להסביר את המקום המיוחד שיש למים כסיפור הבריאה , נסקור כמה מסיפורי הראשית שהתפתחו במזרח הקדום , במיתוסים המסופוטמיים הקדומים ובמיתוסים כנעניים . DO קדם , כדי להבטיח שמכתבים לא " פתחו בידי מי שאינם מורשים , נהגו להטביע עליהם טביעת חותם . לאחר שפקיד כתב מסמך רשמי של המדינה , הוא היה סגלגל וקושר אותו , ועל גבי הקשר היה מדביק חומר רך yvjoy u'u , שעליו היו לוחצים את החותם ובו סימני ההיכר של המטביע . החותם שבצד השמאלי של התמונה הוא חותם גליל , כלומר חותם שמגלגלים על החומר הרך המוטבע . בצד הימני של התמונה אפשר לראות את טביעת החותם על החוסר הרך על גבי החותם מופיעות שתי דמויות הדמות שמופיעה פעמיים במרכז ההטבעה היא מךךןן . מךךך , המכונה גם יבלי , כלומר ארון , נחשב לאל הבבלי המרכזי . לרגלי סךךןן ר / בץ משחש , חיה קדמונית המזכירה את חיות הקודש שראה הנביא יחזקאל בחזונו הדמות השנייה המופיעה בשני הקצוות של ההטבעה היא נבו ( או נבו . ( נבו , שנחשב לבנו של מרךך . היה לאל המרכזי של השושלת הבבלית החדשה , ורבים ממלכי השושלת הזאת נושאים שמות הכוללים את השם נבו - נבוכדנצר . נבונאיד ועוד . שני האלים נבו וסךךןך-בל נזכרים באחת הנב 1 אות בספר ישעיהו על נפילת בבל : ... ' כרע בל קרס נבו ... י . 10 irvuiy ?!

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר