הגנה וסעד לחלשים

עמוד:53

חוקר המקרא מי ויינפלד מתאר את רווק המעשר כ"מיוחד במינו ואינו ידוע לנו לא ממקורות המקרא הקדומים ולא מהמזרח הקדמון . המעשר תמיד היווה מס אם זה למלך ואם זה למקדש ומשרתיו " [ ... ] ( שם , שם ) לפי דברים אלה , מה המיוחד בחוק המעשר המקראי ? גביית מיסיס אינה דבר פשוט . אף אדם אינו שש להפריש מכספו . על דרך גביית המיסים למקדשים כותב ויינפלד : ץ [ ... יש ובעל האחוזה היה מעלה את מעשרותיו אך באחוזות גדולות מאד ניתן להניח שהממונים על המעשר במקדשים היו יורדים לשדה ולוקחים את המגיע " [ ... ] ( שם , שם ) במקרים מסוימים גביית המס היא תפקיד המצריך "תוספת סיכון . " דוגמה ליחס שרוחשים לגובי המיסים ניתן למצוא כמלכים א , יב : 18 עיינו בדברים יד 29-22 , ( היעזרו בביאורים שבתחתית העמוד : ( א , כיצד נגבה המעשר על פי פסוקים אלה ? מה לדעתכם עשויות להיות הבעיות בדרך גבייה זאת ? ב . כיצד מעודד הכתוב בפסוק 29 לתת את המעשר ? ביאורים דברים 'ד : : 2 היצא השךה - הצומח בשדה . פסוק : 25 ונתתה בכסף - תיקח כסף שערכו כערך המעשר שעליך לקרות לירושלים . וצרת הכסף - תקשור את הכםף בצרור שאפשר לקחתו לדרך . פסוק : 28 מקצה שלש שנים - בסוף תקופה של שלוש שנים . " גובה המעטרות , " ציור \ DVJ על AND yp פיםר בררגל השליש ( 1639-1 589 )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר