|
עמוד:13
למדבר ועזיבת היישוב , וכנראה , בתקופה מאוחרת יותר , היווצרות של תאים איסיים נבדלים בתוך הערים , כמו שידוע מדברי יוספוס . היבדלותם גרמה להם למתיחות ביחסם לבית המקדש ולתקווה שהם יכבשו את עם ישראל ואת ארץ ישראל כולה מידי אויביהם ; בעקבות זאת נוצרה מתיחות בינם לבין שאר היהודים ( לא רק בארץ ישראל , אלא גם בחו"ל , ( אך היה גם כוח משיכה עצום . במערה מס . , 7 נמצאו רק שרידים יווניים , ולצערי , קטנים מאוד . בתוך מערה זאת שמו את ספריהם אותם יהודים מגלות יוון , אשר ניסו להצטרף אל האיסיים כדי לחיות בתוכם וללמוד מהם , ומכאן נפוצו הרעיונות האיסיים לעולם כולו . ההבטחה שהם נתנו לאנשים , שאם יצטרפו אליהם יזכו לחיי עולם , לחיים בגן עדן , שנשמתם תזכה לגן עדן של אמת , משכה אנשים רבים , לדברי יוסף בן מתתיהו ( " מלחמות '' ב 54 , ' ו 85 ו . ( נוצר כאן פרדוכס נוסף , מאוד משונה : קבוצה זאת , שאסרה על קבלת מתנות ( השווה יוספוס , "מלחמות" בי , 34 ו ) ללא אישור של הממונים , שהיו לה תורות כה סודיות , עד שכתבו דברים מסוימים בכתב סתר , וציוותה על שנאה כלפי כל האחרים , כמצווה דתית — ויחד עם זה יצרה חברה מתוקנת — קבוצה זאת זכתה לפרסום רחב בתוך העולם היהודי והלא יהודי , וכל מי שכתב עליהם כתב עליהם בכבוד . כנראה שתיירים , שביקרו בארץ ישראל , חשו חובה לראות את הקומונות של האיסיים , כי בעולם העתיק , אנשים העוזבים את החברה המושחתת והולכים לחיות חיי טהרה וקדושה , ורוב רובם אפילו אינם נושאים נשים , עוררו אצל רואיהם את הערגה לטוהר המידות בעולם המושחת של אותם ימים . לכן היו האיסיים כה מפורסמים בעולם , עוד לפני שאנו , עם מציאת המגילות , זכינו להכיר את סודות השקפת עולמם המעניינת והמפתיעה .
|
|