פרק שלישי: פסח,פסחא,עיד אלאדחא

עמוד:83

למקורות הרוג חג הפסחא נחגג לציון תחייתו של ישוע , שלושה ימים לאחר צליבתו . וכך מספרת הברית החדשה : " ואחרי מועאי השבת כשהאיר לאחד בשבת באה מרים המגדלית ומרים האחרת לראות את הקבר : והנה T ?? : רעש * T גדול T היה T T כי ? מלאך ' -: ה' ירד 1 מן I ' השמים -T ויגש ועל VT- י את : האב . " T ? מן הפתח . וישב " * " עליה : T" T ויען \ * - המלאך IT : ויאמר אל הנשים אתן אל תיךאן הן ידעתי כי את ישוע הנצלב אתן מבקשות : הוא איננו פה כי לןם כאשר אמר : [ ... ] לכנה מהר והגךתן לתלמידיו כי לןם מן המתים והנה הוא הולך לפניכם " : [ ... ] ( הבשורה על פי מתי כרו , . ( 7-1 הברית החדשה מספרת כי לאחר תחייתו הופיע ישוע כמה פעמים לפני תלמידיו , כדי להורות להם להפיץ את האמונה . תחיית ישוע היא הוכחה לכך שהוא המשיח , ואות לחסד שאלוהים מעניק לבני האדם . כ , כנגרות : חג הפסחא תפילות , שירים ופיוטים רבים חוברו לכבודה של ירושלים . אחד מהם הוא שירו של רבי יהודה הלוי ( ריה"ל , ( חוקר והוגה דעות שחי בספרד בין השנים 1075-1140 לערך . לבי במזרח ואנוכי בסוף מערב - איכר , אטעמה אח . אשר אוכל ואיכה 1 עךב ? איכה אשלם נדרי ואסרי , בעוד ציון בהבל אדום ואני בכבל ערב ? יקל בעיני עזוב כל ש ? נ ספרד , כמו יקר בעיני ראות עפרות לביד נחרב ! ( מתוך הקובץ דיואן ) בשיר מבטא ריה"ל את כאבו על שאינו יכול למלא את חובתו הדתית לעלות לרגל לירושלים . הוא מציין את המרחק הרב בין ספרד , הנמצאת במערב , לבין ירושלים , הנמצאת ממזרח לה . הקושי להגיע לירושלים נובע מכך שבאותה תקופה הייתה ספרד תחת שלטון ערבי מוסלמי ואילו ירושלים הייתה נתונה לשלטון צלבני נוצרי $ ) דום - כינוי יהודי נפוץ לממלכות הנוצריות . ( ריה"ל מעדיף לחזות בחורכותיו של בית המקדש בירושלים ( דביר - המקום המקודש ביותר בבית המקדש ) מאשר ביופייה של ספרד , ארץ מגוריו . . 1 ממה נובעת קדושתה של ירושלים ביהדות ? . 2 מה הן המצוות הקשורות בהר הבית ובירושלים ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר