פרק שני: היום המקודש בשבוע

עמוד:40

לתפקיד הרו ' טיב יש רגישות פוליטית . בגלל השפעתו הרבה על ציבור המתפללים , הרו'טיב נדרש על ידי השלטונות להביע נאמנות ולא להשמיע דברי ביקורת . במדינות מוסלמיות מסוימות הדרשנים משמיעים במסגדים ברכה לשליטים מדי יום שישי . הקיאן קורא למוסלמי ל ^ בות מכל עבודה בשעת התפילה עצמה , אך מתיר לעבוד בשאר שעות היום . חכמי הדת המוסלמים נימקו את ההיתר לעבודה ביום השישי בכך שהאל כה גדול וכוחותיו כה עצומים , עד כי אין לו צורך ביום מנוחה . וכך נאמר בקךאן : " ועם תום nb ^ rn התפזרו בארץ ובקשו לכם פרנסה מעם אלוהים , והרבו להזכיר את שם \]) nh , awhti תעשו חיל " . ( סורת יום השישי [ אלג ' מעה ] , 26 - פסוק ( 10 . / מדוע קודש יום השישי באסלאם ? . 2 אילו- מצוות מייחדות את יום השישי ? . 3 קראו את הק 0 ע מתוך הדרשה והסבירו : מהי התביעה המוסרית שמעמיד ד יי ר לטפי מנצוד לפני קהל המתפללים ? כיצד הוא מנמק אותה ? לסיכום ם כל אחת משלוש הדתות מנמקת את הס'בר . או הסיבות לק'דושו של יום אחד בשבוע . השוו- את הנימוקים לקדושתם של יום השישי , יום השבת ויום ראשון ביהדות , בנצרות ובאסלאם . 0 בשלוש הדתות נערכים ביום המקודש טקסים המייחדים אותו . עמדו על נקודות הדמיון והשוני בין הטקסים האלה ומרכיביהם . 0 חשבו : כיצד מחזקים החובות והמנהגים המיוחדים ליום המקודש את קיום המצוות בכל דת ואת לכיח-תה של קהילת המאמינים ? הביאו דוגמאות . ? ומה אצלכם ? האם בביתכם מציינים את היום המקודש בשבוע ? אם כן , כ'צד ? תפילה בציבור בחצר מסגד כבי מוסא ( קבר הנביא משה על פי המסורת מוסלמית , ( על דרך ירושלים-ירירוו

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר