טו. מריבות ואלימות בין יהודים לבין עצמם

עמוד:166

הנזכר מסר , כי ביום תאריכו [ של מסמך זה המצוין ] בתחתיתו , שתה יעקוב הנזכר יין משכר והכריז על כך ברבים . [ כן ] יצא מביתו לשכונת היהודים , הכריז ברבים ששתה יין , n « yin לשונו נגדו והתנפל עליו כשריח היין נודף מפיו . נכמו כן מסר , [ כי [ יעקוב ] ראה אותו בשכונה כשפניו [ של אבראהים ] מועדות לביתו , אז התנפל עליו באופן בלתי חוקי ואמר לו : "אחותו זונה והוא הרג את אחותו בקהיר , היא עסקה בזנות ] . " אבראהים המשיך ומסר , [ כי [ יעקוב ] פוגע בו ומשמיץ אותו ואת שאר היהודים במעשיו ובדבריו וביקש להטיל עליו את [ העונש ] המגיע לו כחוק . [ יעקוב ] נשאל על אודות העניין והודה שהוא שתה יין משכר , הכריז על כך ברבים ויצא מביתו לשכונת היהודים . [ אולם ] הכחיש שאמר לו את הביטויים המצוינים לעיל . בהתאם לכך נפסק לו כחוק עונש מלקות כראוי . הדברים , אשר הודה בהם האיש הנקרא יעקוב הנזכר המצוין לעיל בפני השופט הנזכר , התאמתו באורח חוקי על פי עדות עדיו [ ששמותיהם מצוינים ] בתחתיתו [ של מסמך זה ] בנוכחותו , ולא נמצא בה דבר אשר יסתור אותה . [ הקאדי ] פסק להלקותו כחוק . האימות ופסק הדין הנ"ל שיוחסו לשופט החנבלי הנ"ל בהחלטתו , התאמתו באורח חוקי בפני מולאנא מופת הסגנים ובחיר אנשי המעלה בעלי הבינה עלי הקאדי החנפי , לנצח תהי רוממותו ויתמלאו כל משאלותיו . פסק דינו בוצע כחוק . [ הדברים ] נרשמו ב ו 2 בחודש גימאדא אל אול [ א ] שנת . 983 171 מלקות ליהודייה שגידפה יהודי [ 343 / 62 ] בפני מולאנא פירי ' אפנדי ... תבע שמואל בן שחאדה היהודי את מנוחה בת מוסא היהודייה בטענה , כי בבוקר היום שקדם לתאריכו [ של מסמך זה המצוין ] בתחתיתו , קראה לו נבל מנוול . הוא דרש להענישה כגמולה . [ מנוחה ] נשאלה על אודות העניין והכחישה . אז ביקש [ הקאדי ] מהתובע ראיה . [ שמואל ] הביא את נאתאן בן יעקוב היהודי ושחאדה בן אבראהים רופא העיניים . הם העידו בהתאם לטענתו כי היא ק ראה לו נבל מנוול ] . זוהי ] עדות חוקית התואמת את התביעה . בעדותם לא נגלה דופי ולא פגם חוקי , ולכן עדותם בעניין זה התקבלה . הושת עליה עונש מלקות והיא הולקתה בתאריכו [ של המסמך הקודם בכרך הסגיל ב 29 בחודש שואל שנת . [ 991 תעודה 1 171 במקור : "בירי" 2 במקור : "יא מערס 3 . " במקור : -כחאל 15 4 . " בנובמבר . 1583 וראה גם : 0 / 4 ו 4 ( יהודייה התלוננה על שמוסלמי כינה אותה בשם "זונה . ( " ג מעניין לראות כאן , בי אף על פי שפסק הדין ניתן כחוק על ירי השופט החנבלי , הוא נמסר לאישור ( שלא נדרש על פי ההלכה , אך ודאי היה מועיל מבחינה מעשית ) של הקאדי המרכזי בירושלים , זה החנפי . 28 4 באוגוסט 575 ן .

יד יצחק בן-צבי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר