יב. בעלי תפקידים במנגנון השלטון

עמוד:135

125 יהודי מחכיר למוסלמי הכנסות נכי סמואל נ 6 ו 6 / וב סיכום ] היהודי יעיש בן פרחאן נתן למוסלמי בחכירת מישנה חצי מהכנסות הכפר נבי סמואל ושטח המיזרע של אל מבניה שבאזור ירושלים . יעיש עצמו חכר את כל ההכנסות לשנת ו 95 י משני מקומות אלה , דהיינו את ההכנסות מחיטה , שעורה , זיתים , יבולי החורף והקיץ וכן מחצית מהכנסות מס הדרכים שנגבה ליד נבי סמואל ועוד . תמורת חכירת מישנה זו חייב לו החובר סכום של נ (? מטבעות כסף עותימאני . מתוך סכום זה קיזז המוסלמי את חובו של יעיש . נרשם ב 22 בחודש מחרם שנת . 952 126 חוכר המסים היהודי וקציני צבא במצודת ירושלים ני [ 29 / 2 סיבת כתיבת [ ה ] מלים והמניע לרישום [ ה ] דברים [ האלה הם כדלהלן [ : במושב בית הדין של השריעה הנאצלה בירושלים הרמה , בפני מולאנא השופט החנפי המולא ממלא המקום , תרבה מעלתו ] , קרו הדברים הבאים C מחמד בן עבד אללה יניצ'רי מצודת ירושלים הנאצלה אישר באורח חוקי ובדרך חוקית , כי קיבל ולקח באורח חוקי מיוסף היהודי , גובה המסים של נכסי החיאץ של עזה , רמלה והעיר חברון , והוא הנזכר במסמך שלהלן , סכום של 369 [ מטבעות ] זהב סולטאני ו 9 מטבעות כסף סלימאני שהם 29 , 535 [ מטבעות כסף ] עותימאני עלפי מסמך נאצל [ שלהלן , [ [ מחמד קיבל זאת ] כמיופה כוח חוקי של מחמד בן יוסף הנזכר במסמך מתאריך ה 8 ו [ בחודש ] רביע אל אול שנת , 955 לאחר אימות ייפוי כוחו מטעמו בפני השופט הנזכר , על פי עדותם של חאגיי באלי סגךמפקד המצודה הנזכרת , באיזיד בן עבד אללה , קאסם מפקד היניצירים ואחמד צ'לבי באשי מפקד היניצ'רים — כולם נמנים עם חבורת היניצירים במצודה הנזכרת . [ כן אישר מחמד , כי ] מתוך סכום זה , מ [ נכסי ] האוצר של רמלה , הוא קיבל מיוסף הנזכר [ ו ] בידיעתו של עלי ביי הפקיד הממונה 169 [ מטבעות זהב ] סולטאני ו 9 מטבעות [ כסף ] שהם 13 , 535 [ מטבעות כסף ] עות'מאני , והסכום שקיבל מיוסף הנזכר הוא בידיעתו של אבראהים ביי הפקיד הממונה הנ"ל 200 [ מטבעות ] זהב סולטאני שהם 16 , 000 [ מטבעות כסף ] עות'מאני . [ הדברים נכתבו ] ב 23 בחודש ג'מאדא אל אאח'תא ] שנת תעודה 125 25 1 במארס 14-1544 במארס 5 2 . 1545 באפריל . 1545 וראה מקרים דומים : , 460 / 14 6 ו / ג . 40 בתעודה 542 / 16 הופיע יעיש הנ"ל כחוכר - מסים . תעודה 1 126 במקור : "חילאפה 2 . " מילולית : העיר של אדוננו [ אברהם ] ידיד האל ( חיליל ) הרחמן עליו השלום . 3 נראה , שהכוונה ליניצירי , אבל ייתכן מאוד ( גם לפי מיבנה המשפט , ( בי הכוונה דווקא ליהודי הנזכר במסמך המקורי המצוטט לעיל . 4 המלה "חוקי- כתובה פעמיים . 27 5 באפריל 6 . 1548 במקור.- "כתז וידא 7 . " במקור ; בלוב באשי . " וראה לעיל , תעודה מסי , 44 הערה 8 . 1 במקור : "אמין . " וראה לעיל , תעודה מסי , 24 הערה 0 9 . 2 ג ביולי . 1548

יד יצחק בן-צבי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר