1 פתיחה

עמוד:8

8 הלל שמיד | נטע כהנא המשמעות והחשיבות של הפילנתרופיה, שהייתה רחוקה מתחומי העניין והמחקר שלי . ניסיון קודם שחוויתי עם מרצה אורחת בבית הספר לימד אותי שבסביבה שבה אני פועל מושג הפילנתרופיה ותרומות של אנשים אמידים לא מתקבל באהדה על ידי סגל בית הספר לעבודה סוציאלית . עושר, פילנתרופיה ופילנתרופים נתפסו כמושגים הרחוקים מאוד משדה העשייה ותחומי העניין של חברי הסגל, שהרימו גבה בכל פעם שבה שמו של פילנתרופ ידוע הוזכר על ידי המרצה האורחת . חוויה דומה חוויתי בהרצאה שנשאתי ובה הזכרתי את שמו של אחד הפילנתרופים הידועים בעולם . התגובה של חברי הסגל ומשתתפים אחרים הייתה שעדיף היה שלא הייתי מזכיר אותו מפני שהוא לא מחפש את טובת האחרים אלא את טובת עסקיו הפרטיים . במהלך השנים הרבות שבהן שימשתי כמרצה וכנושא בתפקידי ניהול שונים בבית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד באוניברסיטה העברית לא נחשפתי כלל לעולם הפילנתרופיה . הוא היה לא מוכר, רחוק ולא רלוונטי לעשייתי . לא השתתפתי בקמפיינים לגיוס כספים או בפגישות עם בעלי הון שהיו פוטנציאל לגיוס תרומות . הזיקה היחידה לעולם התרומות היו הצעות המחקר שהגשתי לקרנות למימון המחקרים שערכתי לאורך השנים . כל אלה היו נכונים עד לשלב שבו התמניתי לדיקן בית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית . כדיקן הבנתי את החשיבות הגדולה של חיזוק המעמד האקדמי של בית הספר ופעלתי למימוש מטרה זו . הבנתי שכדי להשיג את מטרות בית הספר לא ניתן להתבסס רק על התקציב השוטף, אלא יש להשקיע מאמצים רבים בגיוס כספים ממקורות חוץ-אוניברסיטאיים שונים, ארגונים פרטיים וציבוריים כאחד, לקידום המחקר ולייזום תוכניות לימוד חדשות . מאמצים רבים הושקעו על ידי ועל ידי חברי סגל בית הספר, כל אחד בתחומו, לגייס כספים מעבר לתקציב הרגיל, המוגבל לעשיית המינימום ההכרחי ואיננו מאפשר לבית הספר לעשות קפיצת מדרגה

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר