|
עמוד:12
12 פתיחוּת מלאה וספק אסיה, ופגשתי נזירים, ושאלתי שאלות, וחזרתי ארצה והמשכתי לתרגל . וכל הזמן ישנה גם היהדות, שלא למדתי אלא לבדי ופה ושם גם בחברותא, ככל שהדבר מתאפשר במסגרת העכשווית של הדת הזאת, שעדיין מפרידה הפרדות גסות ממש בין גברים לנשים ותפקידיהם בעולם בזרוע נטויה, ואני לומדת עד היום . ואלה הם עולמות התוכן שלי - בודהיזם, יהדות ופסיכואנליזה - שתי דתות ודוקטרינה אחת שבשום אופן אינה רוצה להתהדר במסמן השנוי במחלוקת - "דת" - אבל ספק אם באמת היא יכולה לחמוק מזה . שלושה עולמות שכולם נמצאים בספר הזה בהרצאות שעוסקות בשלושתם, בשניים מתוכם או באחד מהם - עולמות תוכן שקושרים הכרה מעמיקה של רוח האדם ושל נפשו עם חשיבה על הדרך שראוי לחיות בה, בהתחשב ביכולותיה העצומות של הרוח האנושית מחד, ומנגד במגבלותיהם של הנפש בכלל, ושל ה"אני" בפרט . ושלוש הדוקטרינות הללו, שתיים עתיקות ואחת חדשה, שונות זו מזו ודומות זו לזו, ומשהו משלושתן נוצק אל תוך החשיבה שלי ומצוי שם, יחד עם ספקות ושאלות . ומתוך הפרספקטיבה המשולשת הזאת אני מביטה אל התרבות שאני חיה בה ואל הנפשות שמתירות לי להתבונן בהן מקרוב, בהן ובסבל שלהן, וגם בכוח להיחלץ ממנו אל חיים של יצירה ואהבה . את המסע הזה של ידע, של אהבת הידע ושל ידע של אהבה, שעשיתי מאז ראשית שנות העשרים של חיי ועד לשנתי השישים, אני פורשת כאן .
|
|