הקדמה

עמוד:12

ההוראה כסיפור 12 בעקבות הדוגמה של ראלף טֵיילר ( 1949 , Tyler ) כמערכת של שאלות, שהתשובות עליהן מספקות מערך שיעורים או שיעור . המטרה היא לעצב את מערכי השיעורים כך שייעשה שימוש בכוחה של צורת הסיפור לעורר מעורבות, ולהבטיח שהמשמעויות החשובות ביותר הטמונות בתוכֶן הסיפור יועברו . אראה את הדרך שבה המודל יכול לשמש בתכנון יחידה בנושא קהילות ושיעור על הוויקינגים . בפרק הרביעי יינתנו דוגמאות נוספות שונות לשימוש במודל במגוון תחומי לימוד . אנו נוטים להניח שצורת הסיפור מסוגלת לעסוק רק באירועים, אך אנסה להראות כיצד היא יכולה לעצב גם את הוראת המתמטיקה והמדעים על מנת לממש את מטרת ההוראה המשמעותית . בפרק האחרון אדון בכמה השלכות של העקרונות החלופיים שאני מציע לתוכנית הלימודים . מובן שלא ניתן להפריד בשום דרך מרחיקת לכת בין הוראה לתוכנית הלימודים . לניסיונות לערער על עקרונות המשמשים בבחירת תכנים לשיעורים מסוימים תהיה בהכרח מידה מסוימת של השפעה על הבחירה הכוללת בתכנים של

מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה

כנרת, זמורה דביר בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר