|
עמוד:11
11 הקדמה מובן שרק מעטים מתייחסים אליהם כאל נכונים באופן אוניברסלי, אבל אנסה להראות כיצד לעקרונות כאלה יש השפעה עצומה, לפעמים באופנים חמקמקים . בנוסף, אנסה להראות כיצד השפעה זו יכולה להיות הרסנית מבחינה חינוכית . העניין העיקרי שלי יהיה להראות שמדובר בעקרונות למידה שנוסחו במידה רבה ללא התייחסות לדמיונם של ילדים . כאשר נביא בחשבון את דמיונם של הילדים, במיוחד כפי שהוא ניכר בסיפורי פנטזיה, נוכל לראות בבירור חלק מהליקויים של עקרונות אלה, ולנסח לעצמנו עקרונות הולמים ומעשיים יותר . מאחר שהמודל מתבסס בעיקר על צורת הסיפור, בפרק השני אדון בסיפורים בפירוט . כמבוא למודל אתאר כמה מהיבטי הסיפורים . אתמקד רק בכמה היבטים — אלה החיוניים לכוחם של סיפורים לרתק ילדים . לאור זאת ייבחנו הליקויים של מודל : המטרות — תוכן — שיטות — הערכה . בפרק השלישי אציג את המודל החלופי שלי לתכנון ההוראה . המודל הבסיסי הוא קומפקטי למדי, ומעוצב
|
מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה
|