|
עמוד:י
אילן וואיה | י ספר " בעל משה קורדובירו ו ' ר , ט " אשר נמצא על דרך המיצוע במשנת המבי ' ור , לעזר אזכרי א ' ר , יוסף קארו ' של ר נתפס כדבר הכרחי במשנתם , " הישר . וידאש – אליהו די ט על התופעות החברתיות " נגענו גם בביקורתו של המבי , בעבודת מחקר זו חירות , פרישות מן החברה , עשירים ועניים : שעניינם , שניגלו לנגד עיניו ביקורתו נסובה על התערערות הסדר . ההוראה ואלימות פיזית ומילולית אך גם , פת בצ במיוחד החברתי והחשש מהתפוררות המסגרת הקהילתית שהתערערות המסגרת הקהילתית הינה פועל יוצא , נמצא . במקומות נוספים . ט למתן " שאותן השתדל המבי , של מחלוקות בקרב ההנהגה נושא . מתייחס לתופעת האלימות בחברה , סק בו מחקר זה ו עניין אחר שע 10 , מאנית ' זה טרם נחקר דיו בכל הקשור לקהילות האימפריה העות ומחקר זה , הם י בין חכמים לעמית , נינו מספר מקרים אלימים כלפי חכמים חושף בפ שהגיעה - ט גינה מכל וכל את האלימות " המבי . ובחלקם מעורבות גם נשים והשתדל - מאנים ' כמו מוסדות השיפוט העות , גם למקומות לא רצויים . הקהילהלהשאיר את סמכות השיפוט בידי , אנוסים : עיות התקופה במחקר זה הוקדש מקום לדיון בב , בנוסף על כך התרחבו בשל הגירוש , כפי שטוענת רות למדן , תופעות אלו . גאולה וגירושין כאשר עסקנו , כך למשל . ט אליהן " ומחקר זה בחן את יחסו של המבי , מספרד נוכחנו לדעת , בתופעת האנוסים אשר עד כה לא הובהר מהו יחסו כלפיהם אך הוא היה , את מחשבתו כי בעייה זו יצרה לא מעט מחלוקות והעסיקה שדבריו בנושא , מחקר זה מראה , כמו כן . נכון לקרבם אל הדת היהודית החלוקה בין ישראל לאומות . אשר – בחיי בר ' הגאולה לא רחוקים מאלו של ר ולכן , אשר – בחיי בר ' קיימת רק בספרו של ר , " בית אלהים " שמוצגת בספר . ימוש בספרו ישנה סבירות שהוא אימץ חלק מדבריו ועשה בהם ש אשר מצויות בעיקר בספרו , ט " גם בהנהגותיו של המבי מחקר זה נגע . וספר תשובותיו " בית אלהים : " אך גם בכתביו הנוספים , "' איגרת דרך ה " זיהינו דברים דומים שנמצאים גם במשנתם של חכמים , מעיון בכתביו קיימת , ג מצוות " מות על ידי קיום תרי י השגת השל , כך למשל . אחרים ולא מן הנמנע שהוא עשה שימוש בדברי , אלעזר אזכרי ' גם במשנת ר לה יט לשיחה הבט " שהתייחסותו השלילית של המבי , כמו כן נמצא . ט " המבי תחת , ידי המחבר במסגרת התואר השלישי - ת האלימות נחקרת כעת על י סוגי 10 מאנית ויחסם של ' אלימות פיזית ומילולית בקהילות האימפריה העות : הכותרת . ( ז " י - ז " המאות הט ) החכמים לתופעה
|
|