|
עמוד:23
23 מטרותכיתה א’ - ב’ לימוד אלמנטים מוזיקליים בסיסיים : שירה, נגינה, גובה צליל, מקצבים, תבניות קצב, שינוי טמפו, זיהוי תווים מוזיקליים, יצירת • מוזיקה, אלתור וזיהוי גוון צליל שונה לכלים שונים הבנת ההֶקְשֵר של המוזיקה לאירועים חברתיים שונים וכן הַקֶשר בין מוזיקה שונה למקומות שונים • מיומנויות מוזיקליות בסיסיות : שירה בגובה צליל מדויק, זיהוי תבניות קצב, תווים, טמפו, דינמיקה וארטיקולציה • זיהוי כלי נגינה • ג’ זיהוי ושירה של סולם מז’ורי • נגינה על כלים בעלי גובה צליל ( כלי הקשה מלודיים ) • זיהוי ויכולת חיקוי של משקל זוגי ומשולש • אלתור ליצירת תבניות קצב באמצעות כלים שונים • הבנה של הוראות מנצח באשר לטמפו, לדינמיקה ולקצב • זיהוי כלי תזמורת • זיהוי דוגמאות ומתן דוגמאות לשימוש במוזיקה כאמצעי לביטוי אומנותי בקהילה • הבנת הקשר בין מוזיקה לתחומים שונים • ד’ - ו’ שירה ונגינה של סגנונות מוזיקה שונים . נגינה בחלוקה לשני תפקידים : אוסטינטו, קנון, מנגינה וליווי • נגינת מוזיקה פנטונית לפי תווים במפתח סול • זיהוי תבניות קצב במשקלים 4 / ,2 4 / 3 ו - 4 / 4 . קריאת תווים – גובה צליל, קצב, סימנים מיוחדים • הלחנה ואלתור • פיתוח קריטריונים לשיפוט הופעה מוזיקלית • פיתוח חיבה והעדפה לסגנונות מסוימים במוזיקה, וכן פיתוח היכולת לנמק את ההעדפה בשימוש במונחים מוזיקליים • יכולת למיין כלי נגינה למשפחות המערביות של כלי נגינה : הקשה, מיתר ונשיפה • הקניית ידע על ההיסטוריה המוזיקלית של צפון קרוליינה ומדינות אחרות • הבנת הקשר בין מוזיקה לתחומי חיים אחרים . הקניית ידע על חיי המוזיקאי • חטיבת ביניים נגינה ברמה גבוהה ועל פי אלמנטים מדויקים • שילוב טכניקות שונות שנלמדו ( כגון אצבוע וישיבה נכונה ) בעת נגינה על כלי או שירה • הוספת מבע רגשי לנגינה • קריאת תווים מתקדמת ( 8 / ,6 8 / ,3 אלה ברווה ) • הכרת סימני הדינמיקה וההוראות השונות בתיווי • אלתור בשימוש בסולם פנטטוני, סולם בלוז וסולם מז’ור ומינור • כתיבת יצירות בסגנון מערבי ומודרני ( של המאה ה - 21 ) באמצעות כלים טכנולוגיים • יכולת לנתח מוזיקה • הבנת הקשר בין מוזיקה לשאר תחומי החיים • הבנת החוק המגן על זכויות מוזיקליות • חטיבה עליונה המטרות לתיכון מתחלקות לשלוש רמות : מתחילים, בינוניים ומתקדמים • התמקצעות בנגינה, קריאת תווים והופעה מול קהל • המשך עבודה על כלל המטרות שנלמדו בחטיבה • פיתוח הבנה מעמיקה של המוזיקה • אלתור • זיהוי יצירות מוזיקליות ויכולת לשייכן לסגנון ולתקופה • הכרת הסימנים של המנצח • שימוש במוזיקה ככלי למחקר של חברות שונות • יכולת לנגן מול קהל והתמודדות עם חרדת במה • קריאה ונגינה של משקלים מורכבים • יכולת עיבוד יצירות • יכולת העברת ביקורת על הופעה מוזיקלית •
|
|