|
עמוד:16
16 להלן מטרות הלימוד העיקריות של שלוש המדינות בגרמניה שנבדקו, על פי תוכניות הלימודים שפרסמה כל אחת מהן : SaarBaden WürttembergNordrhein - Westfalen כיתות / מדינות א’ - ב’ ידע והבנה מוזיקליים היכרות עם סגנונות מוזיקה שונים • מודעות לרגשות העולים בזמן • האזנה למוזיקה זיהוי כלי הנגינה השונים ( לפי • שמיעה ) : על ידי הבאת נגנים מקצועיים, הורים או קונצרט לכיתה זיהוי משפחת כלי נגינה ואופן הפקת • הצליל ( פריטה, נשיפה וכו' ) זיהוי מבנים מוזיקליים : קאנון, רונדו • ונושא וּוָריאציות זיהוי ויישום של מאפיינים מוזיקליים • בסיסיים כגון : חזק - חלש, מהר - לאט, ארוך - קצר, גבוה - נמוך ; פיציקטו, סולו, טוטי, טרמולו, פיאנו, פורטה, קרשנדו, לגטו וסטקטו קריאת תווים : רבע, שמיניות, שלם • וחצי, מפתחות ומשקל מרובה ומשולש ; הקשת מקצבים, רקיעה ושירה היכרות עם חיי מלחינים : באך, הנדל, • היידן ומוצארט היכרות עם יצירות מוזיקליות • חשובות ביצוע מוזיקלי שירה : לימוד לפחות עשרה שירים • בעל פה ( בחירת השירים : לפי עונה, חגים, שירי ילדים ועוד ) תרגילי דקלום • כלי נגינה פשוטים : מחקר מוזיקלי • באמצעות אביזרים מחיי היום יום, בניית כלי הקשה פשוטים, נגינה על כלי נגינה של שיטת אורף ליווי מוזיקה בכלי הקשה • נגינה במשקל זוגי ומשולש • תנועה הקשה על הגוף, ריקוד ותנועה לפי • האלמנטים המוזיקליים השונים יכולת שירה מדויקת ושימוש בקול • כאמצעי ביטוי חוויה באמצעות נגינה • מחקר כלים • זיהוי תבניות מוזיקליות • קריאת תווים בסיסית • הבנת תפקידי המוזיקה • שירה בעל פה מתוך רפרטואר רחב • של שירים שירה עם ליווי, שירת קנון ואוסטינטו • ( סוג ליווי החוזר על עצמו ) פיתוח מנעד הקול • אלתור וחיבור של מנגינות באמצעות • שירה בניית כלי הקשה ונגינה עליהם • נגינה והקשה של תפקיד ליווי ; לימוד • אוסטינטו בנגינה זיהוי מבנים מוזיקליים פשוטים : רונדו, • נושא וּוָריאציות זיהוי כלי נגינה לפי משפחות ולפי אופן • הפקת הצליל זיהוי מטרת המוזיקה – תפילה, מוזיקה • כלית וריקוד הכרת אלמנטים מוזיקליים : טמפו, • עוצמה, גוון וגובה צליל קריאת תווים : רבע, חצי, שלם, סולם • עולה ויורד, עוצמת הצליל וסימני טמפו אלתור מוזיקה בהתאם לתנועה • ואלתור או המצאה של תנועה בהתאם למוזיקה מושמעת ניתוח מוזיקה באמצעות שיחה על • מאפייניה ג’ - ד’ שירה מתקדמת • הבנת ההקשר המוזיקלי • הבנת תורת המוזיקה בזמן הנגינה • מחקר על מבנה כלי נגינה • ביצוע אלמנטים מוזיקליים • בסיסיים קריאת תווים • שימוש במוזיקה כדי לבטא • רעיונות ה’ - ו’
|
|