פתח דבר

עמוד:10

10 פתח דב ר | הא � אי� השו אה ראויה ? החשוב י� ביותר שחולפי� על פניה לפחות כמו , ע� ישראל – מאתנו , יונית ומעשיתלתשומת לב רע כוכב א וכמו גירוש � כמו מרד בר, חורב� הבית הראשו � וה בית הש נ י מאו רעות שכול� הביאו לשינו יי� מרחיקי לכת בה שקפת – ספרד וש אי� לת אר את היהדו ת כמות שהי א כיו�, עול� ו בהנהג ת עול � עויו ת ה א� אי � ההימנעות מהתבוננות מעמיקה במשמ ? בלעדיה� השונו ת של השואה מהווה החמצה של אתגר ו של הז דמנות להצמיח מחויבי� יותר , שלמי� יותר, שפה ד תית ו שיח א נושי ע מוקי� יותר ? לאמת ולהוויה כפי שהיא חיבור זה מנס ה אפו א להי ענות ל אתגר של יצירת הגו ת לנוכ ח ברבי� מפרקיו . שמבחינה אישית אני רואה בו ג � שליחות, השואה גת הגו ת השוא ה של אישי� דגולי � שה עזו ל פ תוח א ת תיב ת מוצ בפרקי� אחרי� אנ י . ולדלות ממנה לקח ומשמעות, לעיי� בה, השואה אוחז ב שיפולי גלימת � כדי לצעוד עוד כ מה צע די� קד ימה בנ יסיו� ומנסה , להבי� את עו ל� הא מונה ואת עו ל� הא ד� בע קבות השואה . מי� שטר� עסקו ב ה �לחשו� עוד כ מה פיס ות של משמעות בתח ו ÓÚ˘‰ ·˙ÙÈÏÈÔ – ‰ÒÈÙ¯ ‰‡È˘È שאי� ד י בנקו דת המבט הא ובייקטיבית כ די להס ביר את תוכנו , דומני כשנקטתי למעלה א ת המו נחי� שליחות . ואת מ גמתו של ס פ ר זה , התכוו נתי בע יקר למשמעות שהי יתה ל מונחי� אלה עבורי, ואתגר , ל" צבי גר ינשטיי� ז 'ר , יב ס . כשעס קתי בי צירת חיבור על הש ואה אמר על עצ מו שה וא מה עצמות היבשו ת , ניצול אושווי � ובוכ נוואלד כוונת דבריו הייתה לפי פשוטה ולפי משמעה . שהחיה יחזקאל הנבי א מ� העצמו ת המו טלות בבורות הקבור ה – שכ� , של הנ בואה ג � יחד ומ� ה שרידי� , פשו טו כמשמעו, באושו וי� על ה ס בי לאר� ישרא ל וזכה ל ראות בתקומ ת האו מה ובהגשמ ת , וו ה היה סבי אובדי התק . כמש מעה ש ל הנבו אה – תקוות ה הלאו מית

תבונות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר