פתח דבר: גנית אנקורי

עמוד:13

13 פתח דבר חירות מוחלטת, מרחב ביניים שאפשרויות סותרות לכאורה מתקיימות בו יחדיו ומציעות מציאויות אלטרנטיביות ודגמים 2 חדשים של משמעות . * * * בניגוד מובהק לקונבנציה עתיקת היומין, שממשיגה עימות חריף ובלתי מתפשר בין הדימוי החזותי לבין המילה הכתובה, אברמסון משלב בפעילותו את אופני הביטוי הדיכוטומיים לכאורה כשתי 3 הכתיבה, הן בעברית וערב ליצירת מארג קוהרנטי, משלים ושלם . והן באנגלית, מלווה את עבודת הסטודיו של אברמסון מראשית דרכו האמנותית . כמו קורפוס עבודות הציור המרשים שלו, המתאפיין בריבוי הטרוגני של סוגות וסגנונות, כן גם כתיבתו קולחת ועשירה בתצורותיה ובתכניה . קולמוסו נע במיומנות 2 חוקר התרבות האמריקאי הנודע, וו . ג'י . טי . מיטשל, בן שיחו האינטלקטואלי הקבוע של אברמסון מאז הציג את תערוכתו tso˘ob´ä באמצע שנות התשעים, מפרש את הקומפוזיציות ההיברידיות של אברמסון כאלגוריות על ארץ שסועה מבפנים : "אלגוריה דו--לאומית [ . . . ] העוסקת לא רק בהיסטוריה של הציור המודרני או בסימבוליזם מיתולוגי, אלא בעצם התנאים הפוליטיים והחומריים הממשיים של ישראל-פלסטין השסועה" . ראו : וו . ג'י . טי . מיטשל, "אלגוריה דו-לאומית : ישראל- פלסטין והאמנות של לארי אברמסון", לארי אברמסון : ציורים 1975 - 2010 ( אוצרת : אלן גינתון ) , מוזיאון תל אביב לאמנות, ,2010 עמ' 39 - 51 ; , W . J . T . Mitchell Seeing through Race , Cambridge , Mass . : Harvard University Press , 2012, pp . 110 - 125 . 3 על העימות בין החזותי לבין המילולי, ראו מחקריו של מיטשל : , W . J . T . Mitchell Iconology : Image, Text, Ideology, Chicago : University of Chicago Press , W . J . T . Mitchell , Picture Theory : Essays on Verbal and Visual ; 2013 Representation, Chicago : University of Chicago Press , 1995 .

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר