מבוא

עמוד:12

12 | מעשה ומחשבה בחקר המדעי עמוס כהן ואורית כהן שניר באופן עצמאי, בד בבד עם הקניית מוּשׂגי היסוד במדע . את היכולת הזו ללמוד ולחקור ולשרוד בים המידע - יש לבנות תוך כדי התנסות בחקירה מדעית יצירתית . ב . משום היופי והחדווה שבגילוי - ההופך את הלימוד לחוויה משמעותית הלימוד נתפס אצל רבים כשינון של תקצירי הרצאה . מיד לאחר מבחני ההערכה - יישכח רוב רובו של חומר הלימוד שלא חדר ללבו של הלומד . אנו מעדיפים לימוד אחר : לימוד פעיל, חלקו בכיתה תוך כדי דיאלוג פעיל בין מורה ותלמידים, וחלקו על ידי ביצוע פרויקט שלם של חקירה וגילוי, שעיקרו עבודה עצמאית של הלומד תוך הדרכה מקצועית של מנחה - מורה . על פי גישה זו, הלומד חדֵל להיות מוּבל על ידי מורה הדרך, כעת הוא המוביל, האחראי לנווט עצמו ליעד שאותו הוא עצמו בחר מתוך עניין פנימי . בלימוד כזה אנו פוגשים לומד במצב חדש, לומד שעיניו נפקחות בקריאת : אההה ! ו . . . ״מצאתי ! מצאתי ! ״ ( אֶאוּרִיקָה ! ακηρʋɛ ) - ממש כארכימדס ! ארכימדס, פסל רומי . המוזיאון הלאומי, נאפולי

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר