מעין פתיחה

עמוד:14

הרגע שהוא הגיע אל הרשתות החברתיות . מדובר בנקודת מפנה משמעותית בעיקר בגלל הרחבת השורות שהיא מייצרת . הבית הווירטואלי והפומבי נתן מענה עמוק לשאלת השייכות של נשים רבות . נשים שחשו בודדות במערכה הפכו לקבוצה לומדת ומתעצבת, בעלת כוח והשפעה . נשים שבחרו לצפות מן הצד במתרחש מצאו לאט לאט את מקומן בתוך מנעד רחב מאוד של זהויות על הרצף הפמיניסטי ‑ דתי . חלקן התמסרו לחלוטין למרחב החדש שנוצר ; אחרות החליטו לא לקחת על עצמן את התיוג המלא והמרתיע, אלא להזדהות עם חוויות מסוימות ומאבקים מסוימים . בהדרגה, נוצר מקום שמאפשר בירור פנימי . היתה זו בשורה גם עבור גברים, אלו שמצאו את עצמם שותפים, לומדים ואפילו נרתמים, או אלו שחידדו את עמדותיהם בזכות הדיון הער, גם אם נרתעו ממנו או אף נאבקו בו בעוז . בקרב הזרם המרכזי של האורתודוקסיה, המילה פמיניזם עודנה מילה גסה . הרתיעה, הניכור והפחד מפני השקפת העולם הזו הובילו להתנגדויות חריפות מאוד, לחרמות ולנתק . פמיניסטיות דתיות שילמו ומשלמות מחירים מאוד כבדים על הבחירות שלהן, ונשים רבות מתייאשות מראש מלנסות ולהוביל שינוי באורחות חייהן, בגלל חשש מתגובת הסביבה . מרגע שהנושא הפך לפומבי, וכל עין יכולה לשזוף כל דיון, הדיאלוג הפך לנפוץ ולענייני יותר . למרות שעדיין לא מדובר באחוז גדול מהאוכלוסייה הציונית ‑ דתית, הרי שמנהיגים, רבנים, מחנכים ומחנכות ומובילי דעת קהל מצאו את עצמם נדרשים לתת מענה לצורכי הציבור שעלו בשיח הפמיניסטי . היו מי שבחרו להשתלח, והגדירו את התנועה המתחדשת כאיום קיומי על אדני התורה והקודש . היו מי שגילו סקרנות ורצו לפתח דיאלוג, להביע התנגדות, לקבל חלק מן ההצעות ולדחות אחרות . והיו רבים, רבים מאוד, שגם אם לא הזדהו עם הדרך הפמיניסטית ‑ דתית כולה, בהחלט עסקו באופן ענייני בשאלות שהיא מעוררת . למשל : כיצד יש לנהוג 14  הדתיות החדשות

משכל (ידעות  ספרים)


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר