עץ תאנה:סרטה של עלמוורק דוידיאן

עמוד:4

Terminal__4 בחירת העורכת___ קולנוע ובוטחת מצליחה דוידיאן לשאוב אותנו פנימה, לדקויות אנושיות ותרבותיות, ואנו חשים כי בני הזוג המתייסרים על המסך הם אנשים המתנהלים במציאות קיומית סבוכה, מציאות חיינו אנו . הסרט נוקט עמימות מכוונת ומציג סיטואציות ופיסות סיפור באופן מעודן ומרוכך ( אנדרסטייטמנט ) , מהלך העלול להתפרש בעת הצפייה כרישול ולהכעיס משהו את הצופה, אך ממרחק שבוע ימים מן ההקרנה נראה, שבחירה זו מביאה דווקא להרהור עמוק וממושך יותר, ומעוררת רצון להוסיף ולחקור את הרקע לעלילה ולהיטיב להתוודע ליוצרים המוכשרים . ✦ עץ תאנה מטלטל את הצופה, הנקרע בין רגעים של יופי ושל אנושיות מרחיבה לב לבין פרצי אלימות ברוטליים, המכווצים את הקרביים ; אלה וגם אלה מכים בך באותה מידה של אקספרסיביות בזכות הצילום המהפנט . זו הפעם הראשונה, שבה נחשף קהל ישראלי לסיפור קולנועי כה אישי של אהבה כואבת בקהילה האתיופית . ביד נטורליסטית הבמאית עלמוורק דוידיאן, ,2018 צילום : יובל מויאל Director Aälam - Wärqe Davidian, 2018 Photo : Yuval Moyal

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר