הילד בקצה העיפרון

עמוד:3

אם יש ספר שאת ממש רוצה לקרוא, אולם הוא טרם נכתב, עלייך לכתוב אותו . ( טוני מוריסון ) תודות ארבעים שנה חלפו מאז התחלתי ללמוד את נושא הכתיבה הידנית, ולכל אורך הדרך ליוו אותי מומחים מדיסציפלינות שונות שעיסוקם בחקר הכתיבה, באבחון הקשיים בהפקתה ובטיפול בהם . אני אסירת תודה לכל אנשי החינוך, הפסיכולוגיה, הריפוי בעיסוק, הלשון, הרפואה והגרפולוגיה שסייעו לי בהסברים, בהצעות ובביקורת, באיסוף מידע ובתכלולו . תודה מיוחדת לשלוש חברות הנפש שליוו אותי לכל אורך התקופה בעצותיהן המקצועיות, החכמות והמועילות, ועודדו אותי בביקורתן הבונה ובחיבוק מעצים : ד"ר מרטה בן - אסא ( רפואה וגרפולוגיה ) , ד"ר שרה שמעוני ( חינוך ופסיכולוגיה ) ורֹני מנור ( ריפוי בעיסוק ונירופסיכולוגיה ) . תודתי גם לרויטל קינן, שהארותיה הביאו לשיפור נוסף . בשתים - עשרה השנים האחרונות אני נהנית משיתוף בידע הרב - תחומי ובעשייה של צוות מרכז התמיכה לסטודנטים עם ליקויי למידה ועם מוגבלות במכללה האקדמית בית ברל . ברצוני להודות במיוחד למנהלת המרכז אריאלה דניאל - הלווינג, לד"ר אורית דהן, לדנה ברנדייס ולד"ר סוזי רוסק על עזרתן המלומדת בכתיבה על נושאים שמתחום התמחותן . זו הזדמנות להכיר תודה לעמותת קרן ד"ר אילנה בנור ז״ל לקידום הפסיכולוגיה החינוכית בישראל על מתן המלגה לעבודת שדה מבטיחה בפסיכולוגיה חינוכית עבור מחקר התיקוף של מבחן ציור כוכבים - גלים ככלי להערכת חוסר בשלות ללמידה בגן חובה . בתכנון המחקר ובעיבוד הסטטיסטי של הממצאים סייע לי ביצירתיות וללא לֵאות פרופ' דייוויד שטיינברג . מחקר זה והמשך המעקב בוצעו בזכות מסירותם הרבה של חנה בן - ציון מנהלת השירות הפסיכולוגי - חינוכי בערד, צוות הפסיכולוגים של השירות, גננות גן החובה והמורות .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר