מכורה שלי

עמוד:12

לקהל הרחב , בקבוצות למידה ושיח קטנות ובפנייה מקצועית יותר : קורסים פילוסופיים לאנשי טיפול ופסיכולוגים , תכניות מורים , קורסים מקצועיים או השתלמויות שופטים . זה לא קרה ביום אחד , אבל אט אט חדרה אלי ההכרה , שלא אוכל להתחמק מלדבר גם על השאלות החברתיות והפוליטיות שמעוררת המחשבה של לוינס . בכדי להיות קשוב לקול הפילוסופי המיוחד הזה , מנעתי את עצמי מלשאול שאלות בינאריות של זהות : האם לוינס היה דתי או חילוני ? האם הוא היה ציוני או לא ? האם היה שובניסט או פמיניסט ? למה הוא לא עלה לארץ , ומה הביא אותו לדבוק בצרפת ? מה פשר וטיב היחסים שלו עם מרטין היידגר ? מה היה הקשר שלו לתיאוריות פסיכולוגיות ? ולתפיסות מיסטיות וקבליות ? ועוד שאלות רבות דומות להן . העדפתי להקשיב ללוינס המדבר וחושב באופן פילוסופי , ולכבד את אופני ההמשגה הפילוסופית שהציע לבעיות פוליטיות וחברתיות . בסופו של דבר , העדפתי להשאיר בידיי את הניסוח של כמה משאלות הזהות החשובות של הישראליות והעבריות , וביקשתי להכניס את דבריו של לוינס אל תוך מסגרות השיחה שיצרתי . תודה חלקים שונים של הספר זכו לראות אור כמאמרים בבימות אקדמיות שונות : בכתבי העת עיון , עיונים בתקומת ישראל , דעת , החינוך וסביבו , The Journal of Jewish Thought and Philosophy , AJS Review , International Journal for Philosophy of Religion Modern ; Judaism ובקובצי המאמרים : דיאלוגים מעצימים בחינוך ההומניסטי , בעריכת נמרוד אלוני ( תל אביב : הוצאת הקיבוץ המאוחד , ( 2008 ההלכה : הקשרים רעיוניים ואידיאולוגיים גלויים וסמויים , בעריכת אבינועם רוזנק ( ירושלים : הוצאת מאגנס . ( 2012 רבים מן הרעיונות הנידונים בספר זה , עברו תחת הדיאלוג - הלומד , החושב , הנוקב והפורה - עם סטודנטים וסטודנטיות , חוקרים וחוקרות , עמיתים ועמיתות בשיח האקדמי : במחלקה למחשבת ישראל באוניברסיטת בר אילן , ובמכללת סמינר הקיבוצים . על הבית ועל התמיכה ביותר ממובן אחד , אני מבקש להודות .

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר