תקציר

עמוד:7

תקציר מערכת החינוך החרדית מקדשת את לימוד התורה במוסדות חינוך לבנים ומעודדת את הבנות לשלב בין לימודי קודש ללימודי חול , על מנת שיוכלו בבוא העת לשאת על כתפיהן את עול פרנסת משפחתן ולאפשר לבני זוגן ללמוד תורה מבלי לעבוד למחייתם . בשנת תשע " ד ( 2014 - 2013 ) החל משרד החינוך ביישום רפורמה שאפשרה לבתי ספר חרדיים לשנות את מעמדם מ " מוכר שאינו רשמי " ל " רשמי " ולהצטרף לזרם חינוך ממלכתי - חרדי חדש , שלא עוגן בחוק . בבתי ספר אלו התלמידים אמורים ללמוד לימודי ליבה מלאים המותאמים למגזר החרדי ונתונים לפיקוח משרד החינוך . בשנים תשע " ד - תשע " ז בחרו 37 בתי ספר חרדיים להצטרף לרפורמה , לקבל את תנאיה ולשנות את מעמדם לממלכתיים - חרדיים רשמיים . יישומה של רפורמת החינוך הממלכתי - חרדי מחייב " מפגש רצונות " בין בתי הספר לבין משרד החינוך , קרי הסכמה על תנאי ההצטרפות וחתימה על חוזה . המחקר בחן את התנאים שבהם נוצר מפגש רצונות כזה . במילים אחרות , ביקשנו לאתר את הגורמים אשר מניעים – או חוסמים – הצטרפות של בתי ספר חרדיים לחינוך הממלכתי - חרדי . המחקר התמקד בבתי ספר חרדיים לבנים , שעבורם ההחלטה להצטרף לזרם הממלכתי - חרדי מורכבת יותר מבחינה אידיאולוגית מזו של בנות .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר