|
עמוד:14
המורה לספרות , איש רזה , גבה קומה וממושקף , שמשום מה רוב המורים באותה עת נראו כמוהו . ד " ר רוצקי הכיר אותי היטב מבית הספר בגן יבנה , בו כיהן כמנהל ואני הייתי תלמידו . הוא הביט בי ארוכות ואחר כך אמר : " מרדכי , גש אליי אחרי השיעור . " בתום השיעור , כשנפגשתי אתו במסדרון הבהיר לי בלשון פשוטה וחד משמעית : " מרדכי , מקומך לא בכיתה חמישית ג ' . תיגש בבקשה למזכירה והיא תעביר אותך לחמישית א ' או לחמישית ב ' . " " ד " ר רוצקי , אני לא מבין את כל העניין הזה . אני לומד בחמישית ג ' , ומה פתאום שאעבור לכיתה אחרת ? " קראתי במחאה . אבל הוא הפנה אלי את גבו ולא יכולתי להשמיע את קובלנותיי . בשיעור הבא שבתי לכיתתי והתיישבתי במקומי . אבל הצרה לא הניחה לי ורדפה אחריי . לאחר כעשר דקות נשמעה נקישה קלה על הדלת ויהודית המזכירה נכנסה . בעין נץ חדה , שסקרה את כולנו מבעד לזגוגיות משקפיה העגולים עבי המסגרת , העבירה מבט בתלמידים התמהים על שום ולמה היא מופיעה פתאום באמצע השיעור , ומשנחו עיניה עליי הורתה בקול תקיף : " מרדכי , עליך להתייצב אצל המנהל , ד " ר פוזנר . " מה יכולתי לעשות ? מלא חששות התייצבתי בחדר המנהל . ד "ר פוזנר , יקה קרח שעורו השזוף היה כהה משל רוב הצברים , סקר אותי מבעד למשקפיו העבים והציע לי לשבת . בקולו הרך והמתון אמר : " מרדכי , אתה יודע למה הזמנתי אותך אלי ? " " לא , אני לא יודע , " היתממתי . " הנהלת בית הספר החליטה לחלק את התלמידים לשלוש כיתות , גם לפי היישוב שממנו באו וגם לפי רמת לימודיהם . בחמישיות הראשונה והשנייה לומדים תלמידים טובים מרחובות ומכמה יישובים בסביבה , ואילו בחמישית השלישית רוכזו התלמידים הפחות טובים . על פי גיליון הציונים שלך מכיתה ח ' בבית החינוך אינך מתאים לרמה של חמישית ג '" . " אבל דוקטור פוזנר , רוב החברים שלי נמצאים בכיתה הזאת , " התחננתי על נפשי . " ייתכן , " אמר המנהל , " אבל זאת לא סיבה מספקת להימצאותך בחמישית ג ' . חזור לכיתתך ובהפסקה תתייצב בחמישית א ' . "
|
|