מים רבים

עמוד:

הגוף המכוסה חושף יותר מאשר מודל העירום או שמא הוא מהווה מכשול בידי האמן ? בסדרה אחרת , עונות , מציבה אלמוג את הנשים בחוץ . מחד גיסא הן נוכחות , חזקות ויציבות , מאידך גיסא – אפשר להתעלם מהן , שכן הן משתלבות בנוף . אלמוג מזהה שוויון בין נשים בתרבויות שונות , הנתונות ללחצים של שליטה חברתית / דתית . הן מודרות ומוגבלות , והיא מנסה להשיבן לתודעתנו . התצלומים מוצגים על גבי ארגזי עץ , שעל אחדים מהם מודפס הכיתוב " שביר " . הארגזים ערוכים בקבוצות , כאילו מוכנים למשלוח , ואולי יש בכך רמז למעמד האישה כבעיה אוניברסלית , אולי עדות להחפצתה באמצעות הפיכתה לאביזר הניתן למשלוח , ואולי – לסחר בנשים . בתערוכה הקבוצתית " אדם : זכר ונקבה ברא אותם " ( אוצרת : רבקה בקלש ; משתתפים : נחמה גולן , אפרת נתן , הילה בן ארי ומיכה אולמן ) במוזיאון ארצות המקרא , נעשה ניסיון לאחד ולטשטש את הגבולות בין המינים . מול המבט הגברי , שמציע מיכה אולמן , מוצבת אמירה של אמניות נשים , אחת מהן , גולן , באה מן העולם הדתי , ושתי האחרות מרקע חילוני קיבוצי . כולם גם יחד מנסים להציע קריאה מחודשת של העבודות מתוך נקודת מוצא של הפסוק " בצלם אלוהים ברא אותו , זכר ונקבה ברא אותם" ( בראשית א ' , כ " ז ) . האוצרת מתווה קשר בין תצוגת הקבע של המוזיאון , העוסקת בעולם התנ " ך , לבין נושא התערוכה . אולמן בעבודתו מי מה " חופר " שוב בחול . משטח העבודה , בגודל מיטה כפולה , ממולא באדמת חמרה אדומה ( בריאת האדם מן האדמה ) , ובה פעורים חללים הרומזים להימצאותם של גבר ואישה , זאת בהקשר לנאמר בתפילת הבוקר : " אשר יצר את האדם בחכמה , וברא בו נקבים נקבים , חלולים חלולים " . גישה דומה ניכרת גם במקבץ עבודותיה של גולן . בעבודה שירתה אמונתה , למשל , היא משתמשת בביטוי " תורתו אומנותו " , ומתייחסת בהתרסה לביטוי " קול באישה ערווה " . העבודה היא מעין יציר כלאיים בין שולחן לימוד בישיבה לבין כלי פריטה . בנוסף מציגה בקלש שוב עבודות מסדרת הגופיות של אפרת נתן , רפרודוקציה ומתנת חתונה . כפריט לבוש , שנועד הן לבנים והן לבנות , מעידה אבנר שר , 950 ממ " ר : טופוגרפיות חלופיות , , 2017 מיצב תלוי מקום : חריטה , גילוף וצריבה על לוחות שעם ועץ , מתוך התערוכה " אבנר שר : טופוגרפיות חלופיות " ( אוצרת : סמדר שפי ) , מגדל דוד – המוזיאון לתולדות ירושלים , במסגרת " קווי פרשת מים : הביאנלה של ירושלים , " 2017 צילום : שהם אפרתי Avner Sher , 950 sq . m :. Alternative Topographies , 2017 , site - specifi c installation : engraving , carving , and scorching on cork and wood , " Avner Sher : Alternative Topographies " curator : Smadar Sheffi ( , ( Tower of David Museum of the History of Jerusalem , as part of " Watershed : The Jerusalem Biennale 2017 , " photo : Shoham Efrati

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר