מבוא

עמוד:10

עיונית , כמו היסטוריה , אזרחות , מקרא וכמובן במקצועות ההבעה ועבודות גמר . המצב האופטימלי הוא שהוראת האסטרטגיות תיעשה תוך תיאום במערך בית הספר . תיאום כזה יאפשר לתלמידים ללמוד את האסטרטגיות במסגרת מקצועות שונים ולאורך מספר שנים , מה שיתרום רבות לתהליכי ההעברה של התלמידים ולשימוש אמיתי בכלים שנרכשו . כתיבת הספר הושפעה מעבודתי כמורה לחינוך מיוחד בבתי ספר יסודיים ותיכוניים במשך שנים רבות . הספר מבוסס על הרצאות שנתתי בנושאים של ויסות עצמי , אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת בכתיבה בעבודתי במכללות האקדמיות לחינוך “ אחווה “ ו " אורנים “ , בקורסים של מאבחנות דידקטיות ובהשתלמויות מורים רבות . הספר מבוסס במידה רבה גם על עבודת הדוקטורט בשם ויסות עצמי בכתיבה : תפקידה של תפיסת מבנה מטרות הסביבה בויסות של קוגניציה , מוטיבציה והתנהגות ) ליכטינגר , 2005 ( שכתבתי בהנחייתם הברוכה של פרופ ‘ מלכה גורודצקי וד “ ר אבי קפלן . ניסיוני בהוראת הוויסות העצמי ואסטרטגיות הכתיבה במהלך השנים ותגובותיהם החמות של תלמידים , סטודנטים ומורים גורמים לי להאמין בצורך האמיתי שיש לספר זה כספר שיאפשר לקדם את ההבעה בכתב של התלמידים .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר