תוכן העניינים

עמוד:5

דוגמה לתהליכי חשיבה של כותבת טובה ........................................................ 39 פרק : 3 בדיקת יכולות הכתיבה של התלמיד 42 .................................................. מבוא 42 ............................................................................................................. הכלי : " אבחון דינמי לאיתור תהליכי ויסות ואסטרטגיות בכתיבה " 43 ................. תהליך העבודה עם הכלי 44 ....................................................................... הצגת הכלי 46 ........................................................................................... המבנה העקרוני של הכלי ...................................................................... 57 עקרונות הפעולה של האבחון ................................................................ 62 ניתוח הנתונים וסיכומם 63 ....................................................................... גרסה מקוצרת של הכלי 69 ........................................................................ קריטריונים לניתוח תוצר הכתיבה ) הטקסט ( של התלמיד ................................ 71 דוגמאות לאבחון כתיבתם של שני ילדים על פי הכלי 73 .................................... אבחון הכתיבה של איל 74 ......................................................................... אבחון הכתיבה של טל ......................................................................... 107 פרק : 4 הוראה מתקנת בכתיבה 119 ................................................................... מבוא 119 ........................................................................................................... המטרות הכלליות של התכנית להוראת תהליכי ויסות ואסטרטגיות כתיבה .......... 120 א . רכישה של אסטרטגיות ופיתוח ידע מטה - קוגנטיבי ותהליכי ויסות עצמי ...................................................................... 120 ב . שיפור המוטיבציה לכתיבה 121 ............................................................. ג . שינוי תפיסת הכתיבה 123 ..................................................................... צומת החלטות לפני תחילת התכנית ............................................................. 124 עקרונות מרכזיים של התכנית הטיפולית 125 ..................................................... א . בניית תהליך שיתופי ויישום תהליכי ויסות 125 .................................... ב . הקניה של ויסות עצמי בלמידה 128 ....................................................... ג . דרכי הוראה של אסטרטגיות כתיבה ושל תהליכי ויסות ................... 129 ד . דיון מטה - קוגניטיבי מתמשך על האסטרטגיות ועל תהליכי הוויסות .............................................................................. 130 דרכי הביצוע של ההוראה המתקנת ............................................................... 131 א . הכתיבה בפועל ............................................................................... 131 ב . הכתיבה כשכתוב מתמשך של טיוטות 131 .............................................

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר