2. הממצאים

עמוד:14

באשר לחוסר מעש בעבר נמצא כי 78 . 4 % מכלל הנשאלים דיווחו שכבר עברו תקופה כזאת מאז גיל . 18 שתי הסיבות הרווחות בקרב הנשאלים שענו על השאלה מדוע לא השתלבו במסגרות לימודיות או תעסוקתיות היו אי – מציאת עבודה ( 51 . 6 % ) ואי – רצון למצוא עבודה או ללמוד משום שהיו בתקופת מנוחה ( . ( 21 % בעיני המרואיינים , שני העזרים העיקריים להשתלבות בשוק העבודה או במסגרות לימודיות הם מרכז הכוון וכן מידע באינטרנט על מקומות עבודה אפשריים . נמצא כי 48 % מהמרואיינים ( 136 משיבים ) דיווחו שמרכז הכוון לימודי או תעסוקתי עשוי לעזור להם לצאת מהמצב של חוסר מעש . מידע באינטרנט על מקומות עבודה נמצא אצלם במקום השני ( 14 . 4 % ) ( לוח . ( 2 הערה : הנתונים משוקללים לפי הסטטוס התעסוקתי ( עובד / לומד , עובד ולומד , חסר מעש ) ומגדר . . 2 . 3 חסרי מעש : הקשר שבין מאפייני רקע ובין הסטטוס עובד / לומד או חסר מעש כדי לעמוד על הקשר בין המאפיינים של הנשאלים ובין הסטטוסים " עובד / לומד " או " חסר מעש " ערכנו מבחן חי בריבוע לבדיקת טיב ההתאמה . המאפיינים כללו מגדר , השכלה , השכלת הורים , מצב כלכלי , חוסר מעש בעבר , הגשת מועמדות לעבודה אצל מעסיק יהודי וגישה לרכב פרטי . תוצאות המבחן מופיעות בלוח 3 ומראות כי 60 . 8 % מהגברים דיווחו שהם עובדים או לומדים לעומת 51 . 2 % מהנשים . בנוגע להשכלה עולה ש – % 55 . 2 מהעובדים / לומדים דיווחו על השכלה אקדמית , לעומת 26 . 9 % מקרב חסרי המעש שדיווחו על השכלה כזאת . הנשאלים נתבקשו להגדיר את מצבם הכלכלי : 57 . 8 % מקבוצת העובדים / לומדים דיווחו שמצבם טוב לעומת 52 . 5 % מקבוצת חסרי המעש ( לניתוחים סטטיסטים מורחבים לפי קטגוריות ראו נספח , 3 לוח . ( 11 לוח . 2 חסרי מעש : סיבות , עיסוק עיקרי ועזרים להשתלבות בעבודה / לימודים

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר