תקציר

עמוד:12

הסופית . הפרדה כזו תמנע זליגה של השפעת ההטיות במהלך איסוף המידע אל הליך קבלת ההחלטה עצמו . כדי לחזק את השפעת ההחלטה יש להציג , בשקיפות רבה ככל האפשר , את הנתונים שהביאו אל המסקנות שהגיעו אליהן בסופו של דבר . ( 4 ) אם מטרתה של המדיניות היא לייצר תוצאה רצויה מסוימת , למשל הרתעה , יש להסתייע בנתונים שיוכלו לבחון את יעילותה של המדיניות הלכה למעשה . ( 5 ) כאשר מדובר בהריסת בתים מתברר שגם בתי המשפט מתקשים לפעמים להביא בחשבון את השיקולים הרציונליים הנדרשים . אפשרות להתמודד עם בעיה זו היא פנייה לגוף ביקורתי עצמאי , אולי אפילו חיצוני , שיוכל להתמודד רציונלית עם השאלות הקשות שהמדיניות מציבה . דוגמה לגוף שכזה היא ועדת שני . דרישה ממקבלי ההחלטות להציג לפני גוף ביקורת את העמדה הרציונלית שהם גיבשו יכולה לצמצם את ההשפעה לרעה של ההטיות הקוגניטיביות .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר