החינוך בעדיפות ראשונה

עמוד:179

נניח . הספר למדו ילדים מכל רחבי היישוב . לא < ת תחי הסעה מאןיגנח . 7 ה > 7 ר > ם לא ה >( אמע . ע > תחמרה - ןאןי לא זמן - להסיע אח . ילדהם לניח . הספרנח ורה ן הנ > ח . ה . ה " מ הולכים בתל כברת זרן אר ? נה , הלוך ושוב , בלי לחשובכלל שהדבר ל , שה או מכביד . כל הדברים הללו אמורים בבית הספר היסודי . כדי ללמוד בבית הספר התיכון היה צריך לנסוע לרחובות , לראשוךלציון או לתל אביב . אין תימה אפוא שרוב תלמידי התיכון נשרו בדרך . חוק חינוך חובה סילק את המחיצה הכספית של שנר הלימוד . ואז צצה בעיה אחרת : כאשר נקלטו במושבה ( לי העלייה הגדולים בשנות המדינה הראשונות , רוכזו ילדי עולים בכיתות נפרדות , מתוך כוונה לרכך את הלם הקליטה בארץ חדשה . בבית הספר " ראשונים " הלכו בדרך של אינטגרציה מלאה . מגמה זו פשטה על פני כל מוסדות החינוך ביישוב . היום נהוג חינוך חובה מגן חובה עד לסיום הלימודים בבית הספר התיכון . ככל שגדלה אוכלוסיית נס ציונה , כן גדל מספר בתי הספר בה . בית הספר " ראשונים " הועתק למקומו היום , והוקם בית ספר בשכונת הפועלים . אחרבן נחנך בית ספר שרוב תלמידיו היו עולים חדשים . עם זאת שימשה מערכת החינוך כור היתוך אמתי , שמיזג ושילב בני עדות שונות ויוצאי ארצות שונות . יתרה מזו , _נס ציונה הצטיינה תמיד ברוח של התנדבות וחלוציות . במערכת החינוך מצא הדבר את תידון התנ " ך הארצי לנוער _שהתלןיים ננסיציונה

עיריית נס ציונה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר