תחבורה על גלגלים

עמוד:103

ב 1918 נולדה רות אביוב , ומשפחתו של אשר עברה לנס ציונה , והתגוררה תחילה אצל חיים טפר . אשר אביוב הקים את קשר התחבורה המסודר הראשון בין נס ציונה ובין יפו כשקנה צמד סוסים ודיליז ' נס . להשלמת ההכנסה הפעיל אשר במושבה חנות כל בו קטנה , שנוהלה בידי הבן יששכר עד , 1921 שאז החליט אשר אביוב להגשים את חלומו ולהיות חקלאי . ב 1923 חכר אשר עשרה דונמים ובמו ידיו זרע בהם בקיה ( חציר ) , ואותה קצר במגל שהביא מרוסיה , את החציר הוביל אשר על גמלים לרפתות המקומיות . בשנת 1924 הקימה המשפחה משתלות של טבק . הטבק נשתל על שטח של שלושה דונמים , אבל התברר שלא היה זה עסק משתלם . באותה שנה נולדה רחל אביוב . בשנת 1926 החליף רכב ממונע את הדיליז _' נס . באותה שנה רכש אשר עשרה דונמים , ויחד עם השכנים חפר באר והתקין בה מנוע חשמלי . בפרוס 1929 היו למשפחת אביוב מים בשפע להשקיית פרדס . בשנת 1927 סיים שמעון אביוב את לימודיו בבית הספר בנס ציונה , ואף כי עזרתו הייתה חיונית לפרנסת המשפחה , השיג הנער את מבוקשו ונרשם לבית הספר החקלאי מקווה ישראל . כשסיים את לימודיו במקווה ישראל ב , 1930 הוצעה לשמעון מלגה ללמוד וטרינריה בהולנד . שני מורים , קלמן ואמיתי , סייעו לו בהכנות ללימודים בחוץ לארץ , אבל הוא נאלץ לגנוז חלום זה משום שהיה עליו לטפל בהוריו ובשתי אחיותיו הצעירות . בשנת 1932 הצטרף שמעון לאגודת " האורז " והחל לעבוד אצל ברוך הימן . אחותו רות בת השבע עשרה עבדה לצדו בתור מבררת - מקצוע חשוב לנשים באותה העת . ח £ חח ליפ י

עיריית נס ציונה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר