3.9 משרד החינוך ותרומתו להשגת המטרות

עמוד:97

לסיכום : שני המודלים שלגביהם יש כיום ממצאים משמעותיים הם יוזמות ברמה המקומית ורפורמות ברמה הממלכתית . לשני המודלים הצלחות מסוימות . המכשולים המשמעותיים ביישום רפורמות ברמה הממלכתית בחינוך הם : 1 ) סדר יום פוליטי שאינו מאפשר טווח זמן ארוך הנדרש למימוש הרפורמות 2 ) התנגדות ברמת השדה 3 ) היעדר תשתית תאורטית ואמפירית מספקת 4 ) חוסר תיאום בין מחלקות שונות במשרד החינוך בביצוע פעולות הקשורות לרפורמה 5 ) שילוב לא מספיק של המורים בתהליך , בכלל זה חסצ רים בהכשרתם 6 ) התאמה לא מספקת _ של תכניות הלימוד ויישומי המחשב ליעדים . משתנים מרכזיים שעשויים לתרום להצלחת רפורמה הם : 1 ) שיתוף פעולה בין משרד החינוך , הרשות המקומית , מנהלים , מורים , תלמידים והאקדמיה 2 ) מנהיגות אישית של מנהלי בית ספר 3 ) הע צ מה ושיתוף של מורים 4 ) תכנית פעולה מתוקצבת ומתואמת לזמן ארוך 5 ) מימוש כלל המטרות בעת ועונה אחת , תזמון שיאפשר תמיכה של מטרה אחת בשנייה . יחסית למודלים אחרים של הפרטה ושל רפורמות ברמה ממלכתית , לשינויים שפותחו במסגרת אקדמית או ביזמה של מנהיגות אישית יש הצלחה בהפצת השינוי ושמירתו לאורך זמן , אך השפעתם על המערכת בכללותה מזערית .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר