תקציר

עמוד:12

( 3 ) יש להעניק תמיכה ייעודית לישיבות תיכוניות חרדיות . ( 4 ) יש לתמוך בהרחבה ובהשבחה של מסגרות הלימוד האלטרנטיביות בסמינרים המכשירות למקצועות שאינם הוראה . . 5 . 2 הכוון ותכניות מיוחדות מוטות תעסוקה איכותית מערך ההכוון של מרכזי התעסוקה משקיע היום את רוב המאמץ לעצם הכניסה לעבודה ולא לרמת ההכנסה . התכניות האקדמיות לחרדים אינן שמות דגש על ההשמה של תלמידיהן , והדבר מקשה עליהם למצוא עבודה עם תום הלימודים . בעיה נוספת שזיהינו היא של חרדים הפורצים את תקרת הזכוכית של תעסוקה איכותית ולמרות זאת נתקלים בקשיים בכניסה ובהשתלבות למקומות עבודה חדשים . כדי להפוך את מערכי ההכשרה וההכוון למוטי תעסוקה איכותית יש לפעול בדרכים הבאות : ( 1 ) יש ליצור מערכת תמריצים במרכזי ההכוון לעבודה בשכר בינוני וגבוה , לגיוון בתחומי התעסוקה ולקידום בעבודה . ( 2 ) יש להכין את העובדים העתידיים לשוק העבודה במסגרת תכניות אקדמיות מיוחדות לחרדים ( קורסים מיוחדים , משרות סטודנט ומערך השמה שיש לו זיקה למרכזי ההכוון התעסוקתיים ) . ( 3 ) יש לקדם תכנית להכשרה ולשילוב חרדים בשירות המדינה , בעסקים ובאקדמיה ולכלול בה גם קרן לעידוד יזמות חברתית תעסוקתית חרדית . . 5 . 3 עידוד הביקוש לתעסוקה איכותית היעדרם של עובדים חרדים מענפי תעסוקה מרכזיים במגזר העסקי ובייחוד מענף ההיי טק מחייב מאמץ מיוחד שישתלב עם המחויבות של מעסיקים לצרף לשורותיהם עובדים חרדים . מעסיקים מדווחים על בעיות בגלל חוסר ההתאמה של ההכוון וההכשרה לצורכי השוק , והממשלה מצדה מתמרצת מעסיקים של עובדים חרדים אך איננה מציבה תנאים לרמת ההכנסה , שעומדת במרבית המקרים על שכר מינימום בלבד . כדי לקדם תעסוקה איכותית של חרדים , בייחוד במגזר העסקי , יש לפעול בדרכים הבאות :

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר