הקדמה

עמוד:8

החינוך את תכניות המשרד על בסיס המדיניות : "פתרון לכל תלמיד . " שרת-החינוך , לימור לבנת , עדכנה את ראש-הממשלה ושריו בעובדה , כי מערכת-החינוך ערוכה כיאות ל " יום שאחרי " בכל הקשור לתלמידים , וגם לסגל המורים : "הוכנו 394 מקומות עבודה למורים , המתגוררים בגוש-קטיף . " בסיום הדיון יצאה הודעה לתקשורת שבה נאמר : " ראש-הממשלה והשרים הנוכחים הביעו שביעות-רצון מהעבודה היסודית שהציג המשרד והתרשמו מהגמישות והרגישות לאוכלוסיות השונות והקשר היומיומי עם התושבים " . מאז ההצהרה שהניחה , כאמור , את דעתם של ראש-הממשלה ושריו , ועד פתיחת שנת הלימודים תשע – ( 2012 / 13 ) ג " כיהנו חמישה שרי-חינוך ממפלגות שונות : לימור לבנת , מטעם הליכוד , עד ; 2006 מאיר שטרית , מטעם קדימה , 18 . 1 . מ-2006 עד ; 4 . 5 . 2006 יולי תמיר , מטעם מפלגת העבודה , משנת 2006 עד ; 2009 גדעון סער , מטעם הליכוד , משנת ; 2009 שי פירון , מטעם מפלגת יש עתיד , שנכנס לתפקידו בשנת . 2013 כל שרי-החינוך הביעו מחויבות ללא-סייג לפתרון מלא – ברוח ההצהרה : "פתרון לכל תלמיד , " לתלמידים שנעקרו מגוש-קטיף . לצדם של השרים פעלו , במשרדהחינוך , שישה מנכ " לים , שעל סדר-יומם עמדה דרך-קבע סוגית התלמידים המפונים מגוש-קטיף . מדובר באישים בעלי-מוניטין , ניסיון ויכולות מוכחות בתחום המנהל הציבורי ובתחום החינוך : רונית תירוש , שהתפטרה ממשרת המנכ " ל בשנת , 2006 עם הקמת מפלגת קדימה והצטרפותה למפלגה , ומאז מכהנת כחברת-כנסת מטעמה ; כממלאת-מקומה – מונתה עמירה חיים , שכיהנה עד אז כמנהלת מחוז דרום של משרד-החינוך והכינה את התכניות של המשרד ל " יום שאחרי "; שמואל אבואב , שכיהן משנת 2006 עד ספטמבר ; 2007 שלומית עמיחי , שכיהנה משנת 2007 עד " ד ; 2009 ר שמשון שושני , שכיהן משנת 2009 עד אוקטובר – 2011 ומחליפתו דלית שטאובר , שלפתחה עדיין מונחת סוגית התלמידים , שנעקרו מגוש-קטיף . במשך שמונה השנים שחלפו – למרות הצהרותיהם של חמישה שרי-חינוך שכיהנו , כל שר ומשנתו הפוליטית-חינוכית הייחודית , ולמרות ניווטם של שישה מנכ " לים , המחויבים לפתרון בעיותיהם של התלמידים שנעקרו מגוש-קטיף – עומדות חלק מהבעיות וספחיהן בעינן . מחקר זה מבקש למקד את הדיון בטיפולן של המערכות הממשלתיות בפינוים של התלמידים ובשיקומם . ניתן לאבחן באופן דיכוטומי את ההבדל בסוגיה זו בין תלמידי צפון-השומרון , לבין תלמידי חבל-עזה : בעוד תלמידי צפון-השומרון , שמנו כמאה ושמונים תלמידים , רובם בשלבי החינוך היסודי – . 2 משרד החינוך , הודעות הדוברות , , 18 . 5 . 05 מתוך ; http : // cms . education . gov . il / EducationCMS / Units / Dovrut וכן – פרסום נרחב בעיתונות היומית , ראו לדוגמה ידיעות אחרונות , , 18 . 5 . 05 באתר . ynet . co . il . 3 עם פתיחת שנה " ל תשע " ג , תיאר יבפנ מר אמציה אליייח , ראש ענף תלמידים מנהלתב תנופה , את המתח הרב בו שרויות עדיין משפחות המפונים , לקראת המעבר קבע-ליישובי , עניין , הפוגם ב " סביבה הלימודית " ויוצר תחושת ארעיות בעטיו של הקושי ותפלמ את שיבוץ התלמידים ברשויות ולטותהק . לפיכך , לא ניתן להכין מענה הולם מבחינה חינוכית ולימודית – בעבור תלמידי העקורים .

שאנן : המכללה האקדמית הדתית לחינוך - הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר