1. נאמנות שורשית: מגזרים

עמוד:12

היא תאגור במוחה את השורש נ . ע . ל , ובהמשך היא תוכל ליצור בעזרתו פועל ( נועלת ) ואף משפט עצמאי משלה , כמו : “ לנעול לבד " ! מאגר השורשים שנאסף במוחם של הילדים משמש אותם כדי לתת משמעות למילים נוספות שהם שומעים או כדי ליצור מילים בכוחות עצמם , גם אם הן שונות לעתים מאלו של המבוגרים שבסביבתם . עוד תחדישים מאותו סוג : אני משתה את הבובה { נותנת לבובה לשתות } ( משקה . ( נטלי , בת . 3 ; 2 טל , בת . 3 ; 4 רונה , בת 3 ; 4 צריך לדלק את האוטו { למלא דלק באוטו } ( לתדלק ) יהלי , בן 3 ; 8 אני אחוכ את הדגים { הפעולה שעושים עם ה ַ ח ָ כ ּ ה } ( אדוג ) גיא , בן 3 ; 6 סבתא לקחה משקתה { מכשיר שמשקים בו את הגינה } ( ממטרה ) רונה , בת 3 הו , מרטבה ! { מכשיר שמשקים [ מרטיבים ] בו את הגינה } ( ממטרה ) רועי , בן 3 ; 3 אני פשוטה { מצבי לאחר שפשטתי בגדים } ( ערומה ) ליאור , בת 2 ; 6 אני מוחלצת / אני חלוצה { מצבי לאחר שחלצתי נעליים } ( יחפה ) רונה בת 3 ; 3 , 2 ; 9 1 ‘ משפחת השורש' היא קבוצת מילים בעלת שורש משותף ( קרויה לרוב ‘ משפחת מילים . ( ' 2 ‘ 'תחדישים הם , כאמור במבוא , חידושי מילים בתחום המילוני . 3 למען האמת , המילה " "משקה אינה משמשת אותנו ביום יום , ובמקרה הזה גם אנחנו , המבוגרים , מעדיפים להיצמד לשורש אחיד ולומר נותנת" לשתות . "

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר