מבוא

עמוד:2

פרט לפעילויות המשחקיות הלא דיגיטליות , אפשר לשלב גם פעילויות דיגיטליות וכן פעילויות מהנות מסוגים נוספים שלכל אחת מהן תרומה מוכחת לשיפור תהליך הלימוד והטמעת החומר . אמצעים נוספים הם למשל : שימוש במוסיקה , ראה ( F . H . Rauscher and G . L . , ( E . J . Gromko and A . S . Poorman , 1998 ) Shaw , 1997 ) -ו . ( Heather , M ,. & Michael , A ,. 2011 ) הטמעת החומר באמצעות מקצב חוזר , ראה ( Fenton , W . E ,. 2009 ) ו- ( W . Brodsky and I . . Sulkin , 2010 ) מחקרים רבים מראים ששימוש במשחקים דידקטיים מועיל במיוחד לתלמידים החלשים , ראה למשל . ( Cohen , Yaakobi , Porat-Ben , & Chayoth , 1989 ) ישנם אפילו מקרים מיוחדים של תלמידים עם בעיות של קשב וריכוז שזו כמעט הדרך היחידה להגיע אליהם . לעומת זאת התלמידים החזקים , נהנים לא פחות מהחלשים ולמרות שמבחינתם פעילות כזו אינה מועילה תמיד מבחינה דידקטית , היא מועילה להם בהפחתת לחצים . מחקר רב נעשה בפיתוח של משחקים דידקטיים דיגיטליים , אולם מאחר שדעתו האישית של כותב ספר זה היא שילדינו יושבים גם כך זמן רב מדי מול המחשב , ההעדפה הייתה להתרכז בפיתוח משחקים לא דיגיטליים . חלק גדול למדי מן הפעילויות המשחקיות בספר זה מוצע לקיים בחצר בית הספר ולא בתוך הכיתה . בחלק גדול מן הפעילויות ישנו שימוש בעזרים כמו כדור , למשל .

הוצאת אוניברסיטת אריאל בשומרון, אריאל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר