נספח א: סיכומי הסיורים

עמוד:178

לימוד וצירופים לימודיים ייחודיים וכן להעסיק בעלי תפקידים רבים בבית הספר המבטיחים כי מספר גבוה יחסית של מבוגרים יעקוב אחר התקדמות התלמידים . הנראות מתאפשרת גם בזכות הגישה השיתופית של בית הספר כלפי גורמים מחוץ לו . מובן שהניהול העצמי של בית הספר הוא פן מרכזי ביכולת לממש את סדרי העדיפויות של ההנהלה והצוות . מרכז חינוך שליאו באקש סיכום ביקור יום שלישי , י״ח בשבט , 29 › 1 › 2013 רקע מרכז חינוך שליאו באקש נוסד לפני 75 שנה על ידי הרב ד״ר מאיר אלק . דני פסלר , המנכ״ל הנוכחי , הוא המנהל השלישי של בית הספר מאז ייסודו . פסלר מכהן כמנכ״ל מאז שנת 1998 לאחר ששימש בשורה ארוכה של תפקידי הוראה וניהול בבית הספר . הרב ראובן סמואלס ניהל את בית הספר בשנים 1998-1974 והוא עומד בראש מועצת המנהלים של בית הספר עד היום . מאז נוסד , בשנת , 1938 שליאו באקש הוא חברה בע״מ . בראש בית הספר עומדת מועצת מנהלים , תחתיה פועל המנכ״ל ומתחתיו נמצאים אגפי הגיל , אגף מינהל , בית הכנסת והמתנ״ס . מרכז חינוך שליאו באקש פועל לאורך שלושה צירים משמעותיים , המושתתים על התפישה של שבית ספר , מרכז קהילתי ובית כנסתש . בית הספר שואף למצוינות אקדמית אך גם לקיום קשר משמעותי עם הקהילה . המרכז הקהילתי של שליאו באקש מציע תכניות ל 25 , 000 משקי הבית העושים שימוש במתקניו , רובם עולים חדשים וישראלים ותיקים מרקע סוציו אקונומי נמוך . המתנ״ס מפעיל שמונה שלוחות קהילתיות הממוקמות בשכונות סביב מרכז החינוך ועובד בשיתוף פעולה הדוק עם בית הספר : עובדים קהילתיים משתתפים בפרויקטים הנערכים מטעם בית הספר ותלמידי בית הספר תורמים את חלקם לפעילויות המרכז הקהילתי ( הקשר בין המתנ״ס לבית הספר יתואר בהמשך . ( לבית הספר יש גם חיבור חזק ליהדות הרפורמית , בעיקר לערך של תיקון עולם . אמנם רוב התלמידים אינם מגדירים את עצמם כדתיים , אך הם מגיעים ממשפחות שהיהדות חשובה להן . בית הספר מעסיק שלושה רבנים במשרה מלאה ( אחד בכל חטיבת גיל , ( בבית הספר נערכות תפילות קבועות וכן טקסי קבלת שבת וטקסי הבדלה . כל תלמידי החטיבה העליונה מחויבים 27 הדברים להלן מבוססים על שיחות עם מנכ״ל בית הספר מר דני פסלר , שיחה עם מנהלי שלושת אגפי הגיל ( יסודי , נעורים , חטיבה עליונה , ( מפגש עם מנהל המתנ״ס ושיחת סיכום בנוכחות רכזת מעורבות חברתית בחטיבה העליונה , מנהלת כיתות מחוננים ומנהלת החינוך המיוחד . במהלך היום סיירנו גם במבנה המיוחד של בית הספר והתוודענו לחיבור שלו אל המתנ״ס . 28 מבחינה ארגונית המתנ״ס שייך לחברה למתנ״סים אך מבחינה פדגוגית ( וגם פיזית ) הוא קשור מאוד לבית הספר .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר