פרק ראשון לאיסור אכילה עם גוי

עמוד:10

5 ואימא עד דאכיל אמר רבא אם כן נימא קרא ואכלת מזבחו מאי וקרא לך משעת קריאה 6 הלכך כל תלתין יומין 7 בין א "ל מחמת הלולא ובין לא א"ל מחמת הלולא אסור מכאן ואילך 9 8 אי א"ל מחמת הלולא אסור ואי לא אמר ליה מחמת הלולא שרי וכי א"ל מחמת הלולא עד אימת ' ° אמר רב פפא " עד תריסר ירחי שתא ומעיקרא מאימת אסור אמר רב פפא משמיה דרבא מכי רמו שערי באסינתי ולבתר תריסר ירחי שתא שרי והא רב יצחק בריה דרב משרשיא איקלע לבי ההוא גוי לבתר תריסר ירחי שתא ושמעיה דאודי ופירש ולא אכל שאני רב יצחק בריה דרב משרשיא דאדם חשוב הוא שלושה חלקים בסוגיא : הברייתא ומימרת רבא שעליה ; הקטע מ"הלכך" ובו פירוטם של זמנים שונים לגבי האיסור שבברייתא ; והדיון בעובדה של רב יצחק בריה דרב משרשיא . בברייתא . " ומה שכתב שם לגבי נוסח התוספתא לא דק , שכן במקום "מעלה עליהם הכתוב כאילו אכלו מזבחי מתים" שלפנינו , הנוסח בתוספתא הוא : "עובדי עבודה זרה הן שנ' וקרא לך ואכלת מזבחו . " 5 בכי"ס נוסף : "ממש . " וכן בריטב"א , דבור המתחיל הוא : "ואימא עד דאכיל ממש . " וכן בפירושו שם . 6 "הלכך" ליתא בכי"ס , כי"פ , רי"ף ורא"ש . 7 בכי"מ , כי"ס ורא"ש : "משום , " וכן בהמשך השורה . חילופים אלו מצויים גם בכתובות ח ע"א . 8 בכי"מ , רי"ף ורא"ש : "משום ; " אבל בכי"ס : "מחמת . " 9 בכי"מ : "אי לא אמר לא אסור ; " בכי"פ : "ואי לא לא ; " ובכי"ס ליתא : "ואי לא אמר ליה מחמת הלולא שרי , " והושלם בגליון : "אי לא אמ' מח [ מת הלולא ] שרי . " 10 בכי"מ : "וכי אמר לה משום הלולא עד אימת אסור ; " בכי"פ : "וכי אמ' ליה מחמת הלולא עד כמה ; " ובכי"ס ליתא כל השאלה , והושלם בגליון : "וכי אמר [ ליה מחמת ] הלולא עד אינמת . " [ 11 בכי"מ וכי ? ס" "פפי משמיה דרבא . " וכן בכי"פ : "פפי משמי' דרב . "' ובר"ח י "אמר [ רב פפא ] משמיה דרב . "' וכן בכתובות ח ע"א : "פפי משמיה דרבא . " וראה להלן הערה . 71 12 במקום "פפא משמיה דרבא , " בכי"מ : "פפי . " ובדק"ס , אות א : "וכ"ה בבה"ג וכן ליתא ( משמיה דרבא ) בכתובות וברי"ף וברא"ש והנוסח רב פפי הוא גם בדפוסים הישנים עד בנבנשתי . " וכן בכי"פ : " אמ' רב פפי מכי רמו : " ... ובכי"ס : "אמ' רב פפא מכי רמו . " ... וגם בכתובות שם מצוי באחד מכתבי היד "פפי , " ראה להלן הערה . 72 13 שורה זו ליתא בכי . פ" 14 בכי"פ : "איני" במקום "והא . " 15 בכי"מ נוסף : "לע ; "ז" ובכי"ס כבדפוס , אלא שהו"ו מ"ושמעיה" נגרדה , ונוסף בין השיטין : "וקריב קמיה . " ובגליון שם : "אית גירס' דלית [ א ] שמעיה דאודי . " 16 בכי"ס וכי"פ ליתא : "פירש . "

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר