|
עמוד:12
- הבעיות מאפשרות חקירה של מגוון אפשרויות . ובהן תנאים שונים או חוקיות כלשהי . - הבעיות מזמנות דיונים . - הבעיות מאפשרות לתלמידים להשתמש במגוון נושאים מתמטיים העומדים לרשותם , ואף להרחיב את ידיעותיהם . מדוע לפתור בעיות מילוליות במתמטיקה ? רגע › חושבים ! מדוע לדעתכם פתרון בעיות הוא אחד הנושאים החשובים בלימודי המתמטיקה ? סילבר ) Silver , 1997 ( טוען שבשנים האחרונות הפך פתרון בעיות למוקד מרכזי בתכניות הלימודים במתמטיקה ברחבי העולם . זאת משום שפתרון בעיות הוא המאפיין המרכזי של המתמטיקה , זו עבודתו של המתמטיקאי , וזו מרכזיותה של "עשייה מתמטית . " שונפלד ) Schoenfeld , 1992 ( בעקבות סטניק וקילפטריק Stanic &( ) Kilpatrick , 1988 מציג חמש סיבות לעסוק בפתרון בעיות במתמטיקה עם תלמידי בית ספר בכל שלבי הלימוד : א . להמחיש לתלמידים את חשיבות המתמטיקה גם לחיי היום-יום . ב . לספק מוטיבציה לנושאים ולרעיונות מתמטיים חדשים . ההתנסות בבעיה חושפת בפני התלמידים את הרעיונות שיש ללמוד בנושא המסוים וכיצד הם באים לידי ביטוי . ג . יצירה והנאה - להראות שיש במתמטיקה אספקטים יפים ומעניינים , ולעודד את למידתה . ד . כאמצעי לפיתוח מיומנויות חדשות . הצגת רצף בעיות מתוכננות ומדורגות מאפשרת לתלמיד לפתח ידע והבנה של נושאים חדשים . ה . לחיזוק מיומנויות מתמטיות עד כדי שליטה בהן .
|
|