חינוך טוב לקראת חיים של משמעות, הגינות והגשמה עצמית

עמוד:5

תודות ספר זה , בדומה לאחרים , לא נולד משום מקום , גם לא מרוח הקודש או מהשראה חד-פעמית שעמה נולדתי או שלתורתה נחשפתי . הספר נולד מתוך שותפות ארוכת ימים עם חברים ועם עמיתים רבים , וכאן המקום להכיר להם תודה . ראשית , תודה גדולה לחבר יקר ועמית פילוסופי , פרופ ' צבי טאובר , אשר דחק בי בשנים האחרונות שאשקוד על התקנתו ופרסומו של ספר חדש , שיאגד תאוריה ופרקטיקה . הוא ליווה את הספר במהלך כתיבתו , העניק לי משוב שוטף ושימש למעשה כעורך המדעי שלו - כפי שעשה בשני ספרים קודמים שלי . על כל אלה אני אסיר תודה . תודה לעמיתיי , פרופ' ישעיהו תדמור ועמיר פריימן , שהזמינו אותי לכתוב פרק בספר שערכו , חינוך - מהות ורוח ( מכון מופ"ת , . ( 2012 הפרק עבר במהלך השנה האחרונה הרחבות , עדכונים ושינויים , והיה לפרק הראשון - "חינוך לחיים משמעותיים" - בספר זה . תודה לעמיתיי במועצה לתרבות ואמנות במפעל הפיס ולפורום התרבות במכללת ספיר , שאפשרו לי בשנים האחרונות להציג את עמדותיי , ראשית במסגרת נייר העמדה "תרבות יוצרת ותרבות אוצרת" ( מועצת הפיס לתרבות ואמנות , , ( 2009 ומאוחר יותר כמאמר "על טיבה וחשיבותה של התרבות הגבוהה" ( עיונים בחקר התרבות , בעריכת אלי שאלתיאל , מכללת ספיר , . ( 2012 מתוך פרסומים אלה התפתח הפרק השני בספר זה , "תרבות גבוהה כאידאל חינוכי . " תודה לפורום ההגות והמחקר בנושא החינוך לאזרחות דמוקרטית במכללת סמינר הקיבוצים , אשר שם על המדוכה את החינוך לאזרחות דמוקרטית , ערך דיונים רבים בעניין והזמין אותי להציג בפניו את עמדותיי . הפרק הרביעי " , שרירי הנפש ואיתנות הדמוקרטיה , " נכתב בהשראת הדיונים בפורום זה . תודה לעמיתים ולארגונים שהזמינו אותי להציג את עמדתי ביחס לדמותם ולהכשרתם של מורים כאנשי חינוך ראויים לשמם . עמדה זו באה לידי ביטוי בספר משבר ההוראה : לקראת הכשרת מורים מתוקנת , ( 2008 ) בהוצאת מאגנס ובעריכת דרורה כפיר ותמר אריאב ; ובספר השכלה כללית ותשתיות תרבות : אתגרים ויעדים להכשרת מורים , ( 2007 ) בהוצאת מכון מופ"ת . דברים שלי ,

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר