לילך בר־עמי רוקמת הר, גוזרת ארנבת ורושמת אדריכלות קלאסית

עמוד:4

לילך בר עמי רוקמת הר , גוזרת ארנבת ורושמת אדריכלות קלאסית רחל סוקמן לילך בר עמי מאוהבת בנייר כמצע מועדף . היא נוגעת בו באמצעות רישום , כתמי צבע ומספריים במקום מכחול ובאמצעות חוטי רקמה במקום עיפרון , חוטים הנמתחים , נקשרים , נתפרים , נסרגים ונפרמים . בסדרת העבודות ב ק ש ר ל ה ר ( 2013 ) מתפתח דו שיח בין דמות נשית גמישת גוף לבין דימוי של הר , המוצג כציון ביוגרפי של מי שנולדה ביישוב הממוקם על הר בצפון הארץ . הרצון לגעת בזיכרון הולך ומיטשטש עם חלוף השנים , ונותר כהד בדמות חוטי רקמה משתלשלים , שצלם משתקף על הקיר הלבן . גם כאן , כבמרבית עבודותיה של בר עמי , מתקיים דיאלוג בין סמן גברי לסמן נשי , הר ואישה , אלא שהפעם ההר נוצר בשפה נשית , בעבודת יד עמלנית . האישה מבקשת לייצב את גופה החטוב על פני הר החוטים , לדלג מעליו , לישון עליו , לחלום . העבודות בסדרה איך מסבירים זמן ( 2012 ) מבוססות על הדפס דיגיטלי , מגזרות נייר , דיו שחור ועיפרון המתווה רישומים של אדריכלות קלאסית . בסדרה זו נוקטת בר עמי עמדה ביקורתית ביחס לתולדות האמנות , הרואה את הזמן באופן כרונולוגי . בשלוש עבודותיה בסדרה זו היא מבטלת את התיחום הכרונולוגי ואת רכיב הזמן , ובוחרת להנכיח פן של מורשת בויס ( מגזרת של ראש ארנבת שחורה ) לצד עמודים קלאסיים וצללים יפניים . היא יוצרת אמנות החפה ממחויבות לזמן , שכן ביסוד תפישתה האמנותית אין זמן , לא כל שכן זמן מוסדר . הכול קורה בו זמנית , במיוחד באמנות . גם בעבודה מ ב ו א ל א מ נ ו ת מודרנית ( 2012 ) נוכח הדיאלוג בין הגברי לנשי : דמות אישה , ספק רקדנית ספק מתעמלת , מרחפת באוויר , בעוד הגברי מתגלה כ"ריבוע השחור" של קזימיר מאלביץ , ' המאזכר את תולדות האמנות . בר עמי מבקשת לגעת בשאלות קיומיות , חברתיות ואמנותיות , סוגיות הקשורות לזהות אישית , למגדר ולפמיניזם . שורשיה האוטוביוגרפיים מזינים את יצירתה כמעין רשת חוטים אינסופית , הנרקמת ומתהווה בהילוך אטי וזהיר בין שכבות יצירתה . לילך בר עמי נולדה בקיבוץ חניתה . חיה ויוצרת בתל אביב . לילך בר - עמי , מתוך הסדרה בקשר להר , , 2013 דימוי דיגיטלי וחוט רקמה שחור על שקף , 42 x 29 . 5 Lilach Bar-Ami , from the series About the Mount , 2013 , digital image and black embroidery thread on transparency , 42 x 29 . 5 לילך בר - עמי , איך מסבירים זמן , , 2012 טכניקה דיגיטלית , דיו , עיפרון ומגזרות נייר , 61 . 5 x 43 . 5 Lilach Bar-Ami , How to Explain Time , 2012 , digital technique , ink , pencil , paper cutouts , 61 . 5 x 43 . 5

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר