מבוא

מתוך:  > הדתל"שים > מבוא

עמוד:12

ההפך ? ואולי הקושי להינתק מן הימין חזק אפילו יותר מהקושי להיפרד מאלוהים ? ספר זה הוא מסמך עיתונאי בעיקרו של דבר , שמנסה להציע תשובות בגובה העיניים לשאלות על זהות , תרבות , דת וחילוניות . אין מדובר במחקר אקדמי אלא בניסיון לספר את סיפורם של הדתלשים . בשל מיעוט המחקרים שנעשו בנושא , א ין בנמצא נתונים סטטיסטיים מדויקים על מספרם של הדתלשים בחברה הישראלית . בשנות השבעים הוע רך מספרם של החוזרים בשאלה בקרב בוגרי החברה הדתית לאומית בכ 20 אחוז . ההיצע הדל של ספרים בנושא הוא שהניע אותי בכתיבת ספר זה , מתוך תחושה שמדובר בסיפור חסר , שלא סופר די הצורך . על החוסר הזה ניסיתי לענות עד כה הן בעבודתי העיתונאית , הן בעבודתי המחקרית והן בעשייה בתחום התרבות , ב כתיבת התסריט לדמות הדתלשית הראשונה בטלוויזיה , בסדרה ' מעורב ירושלמי , ' מתוך ניסיון לתת קול ופנים לתופעה שאינה מוכרת לציבור הרחב . אל הכתיבה ניגשתי בשני הכובעים שלי , כדתלשית וכעיתונאית . גדלתי והתחנכתי במוסדות החברה הדתית הלאומית , במשפחה המושרשת במגזר : סבי , הרב מאיר יהודה גץ ז"ל , שימש בתפקיד רב הכותל והמקומות הקדושים בירושלים מ 1968 עד לפטירתו ב . 1995 כמי שעזבה את העולם הדתי בגיל שמונה עשרה חשתי שותפה לרבות מה חוויות שמתארים המרואיינים . התבטל המרחק המאפיין ראיונות עיתונאיים רגילים , שבהם המראיין מתבונן במרואיין שלו מבחוץ , * ראה : בר לב מרדכי , ' בוגרי הישיבות התיכוניות בארץ ישראל , בין מסורת וחידוש . ' עבודת דוקטור , אוניברסיטת בר אילן , רמת גן . 1977 וגם : ' השפעת העולם המודרני על גילויי חילון בנוער הדתי ' ( תשנ"ד ( 1993 / 1994 – וכן : לסלוי אברהם ומוטי בר לב , ' עולמם הדתי של בוגרי החינוך הממלכתי דתי , ' . 1993 מדובר במחקר שהקיף 900 בוגרים של מערכת החינוך הממלכתי דתי .

עם עובד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר