גננת

עמוד:280

מצווה ? מה לעשות בבית ספר ? מה לעשות בגן ? דוד : אני חושב שחלק מהמרוקאים פתרו את הבעייה - הם עושים שתי חתונות - האחת מרוקאית והשניה חתונה רומנית כזאת , עם תזמורת בצורת ... שלמה : אז מה היית רוצה שיישמר מהתרבות התימנית ? תמר : לא יודעת . שאלתם היום הרבה שאלות - יש לי מעט מאוד תשובות ... לא יודעת ... דוד : את הסמכות של ההורה במשפחה ? תמר : לא , אני כבר לא יכולה לחיות עם זה . שלמה : בואי אני אתן לך כיוון - מה מהתרבות האשכנזית כיום הוא המשך ישיר , פחות או יותר , של התרבות המזרח אירופית של לפני 100-50 שנה ? תמר : לדעתי , כל מה שיש היום זה לדעתי המשך ישיר של העיירה . המוגבלות הזאת , הצמצום הזה , התפיסה התכליתית הזו של העולם ... דוד : מבלים שש שעות ביממה בלעשות חשבון . תמר : בהתחשבנות הזאת ... שלמה.- זה קיים גם כן אצל הסוחר העיראקי שיש לו פה בית מסחר , שההורים שלו היו סוחרים בעיראק . תמר : אבל למה חושבים שהוא פחות טוב מאיזה אשכנזי שבא מהעיירה ? זאת בדיוק הבעייה . שלמה : אבל אז , אם כך את מגדירה את זה , אז זה כבר שונה , כי מה שקורה הוא שהסוחר העיראקי והסוחר הפולני לפני מאה שנה היו די דומים . היום בארץ לאחד יש את "כלל" ולשני יש דוכן פלאפל , נאמר בהגזמה . תמר : אצלי אין רצף - אצלך יש איזה שהוא רצף ... דוד : אצל שנינו יש רצף , הרצף שלשלמה יותר מוצלח ... שלמה : בסדר , מוצלח , זה מילה מאוד טובה ... זה בדיוק העניין . עכשיו , המוצל חות זה עניין של הגדרה חברתית , כן ? תמר : בכל הגדרה זה לא מוצלח . אני מתכוונת שהרצף שלך בכל הגדרה הוא יותר מוצלח מהרצף שלי למשל . שלמה : יש עוד אנשים שמרגישים מה שאת מרגישה ? בין מפקחות , בין גננות , בהוראה בכלל ? תמר.- אני חושבת שהייתי בין היחידות , כן . יש אולי עוד אחת או שתיים , אבל הכיוון הוא אי נחת , מפני שלא נוח במצב הזה . האי נחת הוא לא למצוא את הדרך לחזור , אלא , באיזה שהוא מקום , דרך טובה יותר , פשוטה יותר לשנות .

ברירות הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר