אנשי תיאטרון פעילים ב"התקווה"

עמוד:155

ואומרת : "תראו , בשנתון הזה אנחנו רוצים שזה ישרת פה , זה ישרת שם וזה ישרת שם , " והאנשים בצבא והאנשים בקיבוץ הם מאותה מערכת חברתית ... שלמה : אני אציג את השאלה שלנו בצורה יותר וולגארית - מה אתה צריך לשנות ? אתה צריך לשנות מנטאליות , או שאתה צריך לשנות מיבנה חברתי ? שלום : קודם כל אני רוצה כמה מילים . ניקח דוגמא מהחיים הפוליטיים - במשך שנים קיימות היו בארצות ערב מפלגות קומוניסטיות שהיו במחתרת , שהיו מאורגנים בתאים , בתת תאים , ממש מאורגן כמו צבא , מפלגות מאורגנות היטב עם אידיאולוגיה ומצע . ליהודים היה חלק גדול מאוד באירגונן של המפלגות הקומוניסטיות הללו , בפעילות בהן . היו גם תנועות ציוניות שהיו מאורגנות על ידי היהודים עצמם , והם העלו אנשים רבים , והיו מאורגנים גם כן במין תאים . איפה הלכו כל המנהיגים האלה שהגיעו לארץ ? למה הם לא נהיו פה פעילים , גם לא במפלגות קומוניסטיות שקיימות בארץ ? זה , למשל , דבר שאני לא יכול לעשות אותו בשכונת התקווה - להביא אותם למודעות הזאת שהיו מנהיגים . ניקח שאלה אחרת - אירגון . האנשים האלה , שחיים היום בארץ , אותם יהודים , שרבים מהם שינו את מקצועם - אירגנו , היו מנהלים , מנהלי תחנות רכבת , של בנקים , של דואר . מה הם באו לנהל פה ? מי נתן להם לנהל ? העניין הוא בזה שאותו איש שבא מפולין , שניהל בנק בפולין , או ניהל דואר בפולין או תחנת רכבת , הוא ניהל הרבה יותר מזה ... שלמה . בדרך כלל שם הוא ניהל פחות מזה ... שלום.- נכון . מה שקרה ליהודי מעידות המזרח , ששם הוא ניהל יותר מאשר פה . אני לא מבין - הם ייבאו גם את הזנות ? כמעט ולא היה קיים דבר כזה בעידות המזרח . הם ייבאו את העניין הזה של סמים ? של פשע ? איזה מחקר יכול להצביע לי על כמה אחוז מהפשיעה בעיראק היתה של יהודים , או במצרים או במרוקו או בסוריה או באיזה שהוא מקום ? אני מוכרח לתת לך דוגמא - אני זוכר , בבית שלי בגג , היה מוסתר אקדח , בשביל שאנחנו נתגונן אם יתקיפו אותנו . פה - כשהגיע אותו אח שהסתיר אקדח למעלה , הביאו אותו לידי זה שהוא ישתמט מהצבא ! מי שהוא יכול להגיד שישנן איזה שהן סיבות אובייקטיביות ? אני חושב שהסיבה נעוצה בדבר הרבה יותר עמוק , הרבה יותר יסודי . לכן , גם התוצאה היא פאטאלית ומאוד פסימיסטית . זה שלטון באמצעים כלכליים , בחברות , בממשלה , בכספים , שאני לא מאמין שהמימסד באיזה שהוא מקום יוותר עליו ... שלמה : אבל זה לא היה קיים תמיד . שלום : אז אני אומר לך - זה נוצר - הם רצו שזה יהיה קיים , וזה אמנם קיים . יתכן מאוד שהמחשבה שלהם מלכתחילה היתה מאוד נאיבית , אולי מאוד לטובת המדינה , לטובת כולם , אבל התוצאה העם היא כזאת , שהם בשום פנים ואופן לא יכולים לוותר על כל הפקידות הזאת , על כל המנגנון שהם שולטים בו . הם לא יכולים לוותר על זה , עכשיו הם נמצאים במילכוד . אפי : מבחינתי , אני חושב שהנושא , השאלה שהיצגת נותנת לי הרגשה של קצת בכיינות . זאת אומרת , אתה בא ופונה אלינו - "למה זה קרה " ? אני חושב שהסיבות לנו , כקבוצה , ידועות למה זה קרה . אני חושב שיש בעיות חריפות מאוד שאנחנו פוחדים לגעת בהן . מכמה סיבות - יש שלטון , הוא שולט , אני צריך לקחת ממנו , הוא לא רוצה לתת . אני אתן לך דוגמא - בשכונת התקווה יש בעיית חינוך . דו" ח דגני מצביע על כך שצריך 70 ° / 0 מהמורים לפטר ולהביא מורים טובים יותר . יש דו '' ח . התושבים אומרים : "צריך לפטר את המורים האלה . " אומרים ... באים

ברירות הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר