פרק רביעי מ"שוויון פורמאלי" למדיניות חינוך מעמדית

עמוד:102

הכמעט בלעדית של מזרחים . רינות , למשל , ציין כי "אוכלוסיית חניכי הפנימיות הטרוגנית מאוד , אולם שיעור בני העולים מארצות אסיה אפריקה מגיע ל ; 65 % בעליית הנוער עולה חלקם ל 85 % ורובם באים מאוכלוסיית מצוקה" ( שם : שם ; ר' גם שגיא וקשתי , . ( 1987 כיון שמזרחים היוו מעט למעלה ממחצית קבוצת הגיל , יוצא , בחישוב גס , כי כחמישית מכלל בני הנוער המזרחים למדו בפנימיות , מחוץ לבית , ולעתים הרחק ממנו — בייחוד כאשר מדובר בעיירות פיתוח הרחוקות מן המרכז . למיטב ידיעתי , איש לא חקר את ההשלכות החברתיות הכוללות של החינוך הפנימייתי , ואולם סביר להניח כי הוא ממלא תפקיד חשוב בהחלשת המערכת הקהילתית בשכונות ובעיירות הפיתוח , המצטיירת כמי שאינה מסוגלת להעניק חינוך לצעיריה , כמו גם בהגברת תחושת התלות בגורמים חיצוניים ואולי אף בהחלשת המבנה המשפחתי ( להשפעות על התלמידים עצמם , ר' קשתי , , 1980 ושגיא וקשתי , . ( 1987

ברירות הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר