הבהאאים בישראל

עמוד:13

אמנם הדת הבהאאית רואה בכל הדתות הגדולות בי טו"ם שונים של אמת אחת , אולם היא גם רואה בהן צורות מיושנות , ומערכות אמונה שהיו טובות כל אחת לזמנה . לפי תפיסתם , כל דת שהופיעה בעולם , באמצעות נביא או שליח , הותאמה לתקופתה ולרמת ההתפתחות שהאנושות הגיעה עדיה , האמת היא אחת , אך יש להתאימה למקום ולזמן . הדת שהביא משה , לפי תפיסה זו , נתיישנה עם התפתחות האנו שות , ועל כן נשלח ישו עם גרסה משלו , ומוחמד בא עם נוסח חדש יותר , כאשר דתו של ישו נתיישנה . אף שעיקרי כל דתות העבר נותרו תקפים ובלתי משתנים , הרי הנוסח שבו הן נמסרו נתיישן ומכאן הצורך בנבואה חדשה שתתאים את המסר לתקופתה . למרות שהדת הבהאאית מכירה בחשיבות כל הדתות שקדמו לה , היא טוענת לרשת אותן , שכן הן אינן מתאימות עוד לימינו . הבהאאי הופך לחלק מאמונה דתית הטוענת לתקפות לאל ף שנה לפחות , וממילא נעשית אמונתו הקודמת למיושנת . רק כאשר יחלפו לפחות אלף שנים לאחר התגלותו של בהאא אללאה , ישתנו התנאים שבהם תימצא אז האנושות , ויהיה צורך בנביא חדש אשר שליחותו תתאים את המסר האלוהי לימיו . לפנינו תופעה דתית ייחודית הנותנת מענה למאוויים ולמשאלות לב רבות . יש בכך כדי להסביר את נהייתם של בני תרבויות ודתות שונות אליה : מוסלמים שיעים שבקרבם היא נולדה לצד נוצרים , יהודים , בודהיסטים הינדים , אתאיסטים ורציונלי סטים . לרובם אין לשון משותפת , והמרחקים הגיאוגרפיים והתרבותיים ביניהם עצומים . מדובר בדת נרדפת בארצות מוצאה , וגם במקומות שלא נרדפה היא לא פיתחה ממסד העוסק בהטפה , או כלים להפצתה כדוגמת הנוצרים , למשל . הדחיפה להפצת הדת באה מן המנהיגים , אולם היוזמה הושארה בידי המאמינים עצמם . הקהילות הבהאאיות עצמן עסקו בהפצת הדת , ולא נזקקו להקמת מוסדות כנסייתיים והירארכיה . במקום זה הוטלה המשימה על יחידים . מאז שהוקם בית הצדק הנזילה בהאאהי שפרושו ? תהילה / יזוהה / בכתיבליגרפי ק ( למעלה ובצורה ) סימבולית ( למטה . ( הקר האופקי העליון מסמל את מלכות האל , הקו האמצעי את שליחיו והקו התחתון - את האנושות . הקו האנכי מסמל את רוח האל המאחרת את שלושתם . בעמי ממול : מוטיב הציפור מסמל את בהאא אללאה - נבחר האל - היושב על עץ גן ערן , שממנו יצאו הנביאים הקודמים mb מכתב ידו של הכאב המנבא על "זה שאלוהים יגלה אותו" ( כלומר בהאא אללאה )

הוצאת ספרים אריאל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר