3. היגיון שלישי: חירות וסופיות - מחוללי מציאות

עמוד:325

. 3 היגיון שלישי : חירות וסופיות - מחוללי מצי אות ההיגיון השלישי רואה את החירות ( חירות הבחירה ) והשינוי ( יסוד הסופיות ) כיסודות שלובים והדדיים המכוננים בפועל את מרחב המציאות האונטולוגיה , ובייחוד את אופן פעילותה של הפלטפורמה הגנרית למערכות חיות . אפשר לראות את יסודות החירות והשינוי - חירות הבחירה וסופיות הפעולה תופעה - כנגזרות מטפוריות של תוארי האל . המציאות האונטולוגיה במרחב אפשרית ואיננה הכרחית עקב נוכחותו והתרחשותו של עקרון החירות , חירות הבחירה בין פעולות אפשריות . ההתרחשות האונטולוגיה לא פוסקת מלהשתנות במשך התחוללותה . עקרון השינוי הוא יסוד הסופיות בתוך המציאות האונטולוגיה . סופיותן של הפעולות , תכליתיותן של הפעילויות הקונקרטיות , הן בסיס לשינויים במרחב המשמעויות הפועלות במציאות . לכן התופעה , פעולה , הרוחשת במציאות האונטולוגיה מתרחשת ומשתנה כתופעה פעולה קונקרטית םובייקטיבית , ממשית וסופית , בשילובם של ייחור ואיחור בריבוי בהתרחשות , בתופעה . ה"אני" היחידני הרציף , הסובייקטיבי קונקרטי , הווה ורוחש אונטולוגיה ביחסיו כתופעה חיה אחת בין תופעות חיות רבות במרחב המתרחש . בהיות החירות והסופיות יסודות מכונני מציאות אונטולוגיה , הם מובנים בהתרחשות כוליותו הפתוחה והמשתנה של היחיד , תוך כדי היותו חלק פועל במרחב הרוחש , חלק מהמרחב הרוחש , התרחשות דינמית . הוא מושפע ומשפיע בחירות בחירת פעילויותיו ותפיסת מציאותו וסביבתו במצבו ובזמנו . חירות הבחירה בין אפשרויות פעולה היא היא התשתית והיסוד להתרחשות פעולה קונקרטית סובייקטיבית , עד לקיומו של אדם ייחודי חי . הסופיות מהווה את ממד ייחודה ותכליתה של התופעה פעולה חוויה , את ייחודה בנצח המשך ההווה . חירות הבחירה היא התשתית לאיכותה של האתיקה האנושית , אישית חברתית ,

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר