5. הכרה כפנומנולוגיה משתנה

עמוד:299

הלקויה הזאת . ניתן לראות זאת בחברה האמריקאית דרך השיח בין פנים לאחר בתוך הקהילות השונות , דרך הנימוס המדויק , מרחק הדיבור ועוצמתו , ובתרבויות אחרות דרך חידודי הרגישויות השונות בהתאם להתחוללותן במרחב ובזמן . החירות והחופש נהפכו למותג ממוסחר הפורץ ומפורר ערכי חברה אחרים חשובים , כמו שוויון ערך האדם , שיתוף וקיום חיי שיח פתוחים וביקורתיים . על פי תפיסתי את המציאות , מושג החירות הינו מצב אקזיסטנציאלי הנוכח במשך התופעה במרחב האימננטי האינסופי של משמעויות פועלות . ראשיתה של החירות היא באפשרות הבחירה , ומהיות המציאות האונטולוגיה אפשרית , החירות בה הכרחית . חירות האדם שלובה ביכולתו לבחור פעולה מבין הפעולות האפשריות לו , ומהותו היא סך כל פעילויותיו . האנוש כתופעה סובייקטיבית חיה , ככל חי , הינו התגלמות והתגלות החירות בהתרחשותה . במארג אתי חברתי קיימת חירות השיח בהיות החירות עקרון מחולל במרחב הרוחש . קיימת ביחיד שקיקה , תשוקה רגשית גופנית לשיח . התשוקה לשיח היא המשמעות הפועלת את השיח ; השקיקה הרגשית גופנית המהווה תשתית פועלת לאנרגיית החיות , יצירת פעילויות , יצירת תחושות ופעילויות ושילובן לרצף חיים . פגיעה בחירות זו הינה פגיעה באיכות השיח , ואיתה צמצום ירידה באיכות ערכי המוסר ובאיכות משך החיים . ערכי יסוד אתיים ועקרונות מידתיים הם בבסיס המארג החברתי . היכולת להחמיר ערכי "טוב" ו"רע" גנריים למיני וסוגי החי אפשרית באמצעות הפלטפורמה הגנרית למערכות חיות במרחב . גם תורת האבולוציה הקלאסית מזהה מערכת שיח אתית בין בעלי חיים , ולכל בן אנוש החי עם בעלי חיים הדבר ברור וממשי . האתיקה כערך מכונן המחולל חיי קהילה איננה נבחנת רק מראייה אתית אנושית בעלת מנערים חושיים ותפיסתיים שונים , מאחר שהיא איננה שונה בפעילותה התשתיתית הגנרית מהאתיקה הפועלת של להקת ציפורי הים , פה , מעלי , סביבי , במרחב תעלות אמסטרדם .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר