5. הכרה כפנומנולוגיה משתנה

עמוד:297

בה , בכל משמעות הפועלת ביחיד , בתופעה . צורתו של האנוש משתנה לאורך חייו , אך צורתו הרישומית יחסית הטהורה נשמרת . הצורה כנסמן גנרי מתרחשת בכל חלקי ואברי היחיד החי , מרמת האלל והגן , כמפורט ב"תורת המחוללים . " היחס אינו קיים בנפרד ולעצמו , הוא רוחש בתוך מרחב אינסופי של משמעויות פועלות , כך שבמציאות האונטולוגיה כל "יש" הוא מארג פועל של יחסים דינמיים . יתר על כן , המשמעות הפועלת עצמה היא ייחודית . התנועה הבודדת , הדקה ביותה בין קווארק ואנטי קווארק , היא ייחודית בנצחיותה , ולכן התרחשות המציאות האונטולוגיה עצמה היא גם בזמן וגם מחוץ לזמן בהיותה הווה ומתהווה במרחב . כאמור , המציאות הרוחשת אפשרית ואיננה הכרחית , איננה ודאית . עקב היות המציאות לא ודאית או ברורה לסיבתה הפועלת , אימץ האנוש את אלוהי הפשר , את המטפיזיקה , שלח את פניו וידיו אל המעבר והוריד אליו "מלמעלה" את אלוהיו , ואליו הוא מכוון את יגונו ושמחתו , ו"יחד אתו" הוא מהלך על פני הארץ עד הלום . אנו רואים אנושות היודעת לחשב מיליוני סיבות למיליוני תוצאות , היודעת לייצר פצצת אטום היכולה לכלות את האנושות , אך גם מכשירי הדמיה היכולים לראות את התרחשות פעילותם הפיזיולוגיות של מאגרי הזיכרון במוח ; אנושות בעלת יכולות אדירות במדע , מרפואה אישית גנרית , תרופות משפרות חיים ועד למזון מהונדס ולפיתוח תוכנות חשיבה אינטראקטיביות , שיתופיות ודינמיות . אבל האנושות , היחיד והקהילה , נשענים עדיין על עקרון הסיבתיות בתפיסת מציאותם , תפיסה המלווה בחרדות , פחדים , סבל וכאב . המעבר מהתפיסה הקיימת לתפיסה הרדיקלית החדשה המוצעת כאן , אינו תנועה פשוטה מאחר שדרך החשיבה הסיבתית מוטבעת בנו גם באופן גנטי גנרי , במחוללי התנהגות , אופי , שכל , תבונה מעשית ואחרים . התבוננות על התרחשות התופעה כהווה טהור , אשר בו התרחשויות עבר ועתיד מתרחשות בהוויה ההווה , עלולה לגרום לתחושת בלבול ואיבוד התכליתיות

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר