4. התחלקות ואיסוף

עמוד:285

התהוות התופעה ב"גשם" המשמעויות הרוחשות , יחד עם ההתבוננות על ההתרחשות כ"נבנה והולך ; " כל זאת במרחב אימננטי אינסופי של משמעויות פועלות . ברגסון לא ראה את המרחב האימננטי , ולכן לא היה יכול לראות את פתרון ההחמרה ההרמונית , ה"נסתר והולך , " הפועל במציאות האונטולוגיה באמצעות פלטפורמות גנריות , המאפשרות את התחוללותה של מערכת חיה סובייקטיבית קונקרטית ; מרכבת חיים המאפשרת את התחוללותה של אונטולוגיה חיה , טרנסצנדנטית , התגלותית בהתרחשותה במרחב . מאחר שמרחב המשמעויות הפועלות הינו אינסופי וממדיו האפשריים הם רבים , אזי אפשרי שאנרגיית החיות , ממד החיות מתחולל כצופן גנרי מושגי דינמי של משמעויות פועלות , המאפשרות מנעד פעולות אפשריות במשך התרחשות החיים במציאות , כמו תנועה , צורה , שכל ואחרים . המרחב האימננטי והפלטפורמה הגנרית על מחולליה מאפשרים לייחודיותן של היחיד אפיון חווייתי של נגיעה טרנסצנדנטית המחברת אותו לאינסוף , ממצת אנרגיית חיותו , דרך משך חייו עד תומם , סופם , תכליתם . אפשר שבממד של אנרגיית החיות המושגית הראשונית , התשתיתית , במצת החיות , מתרחשת התמרה דינמית של " תודעה כללית , " שאינה ניתנת להכלה תודעתית אנושית . אפשר שאותה תודעה כללית היא המאפשרת את האיכות הסובייקטיבית של המחוללים ( min-max ) בשילוב הגנטי המונחל , הראשיתי , אך מכאן הכל אפשרי כולל תפיסת מציאות תיאולוגית . עצם הזיווג מייסד , במצת הראשיתי את האיכות בפועל ובכוח במחוללי החיות . הם מחוללי חיים בהתמרתן של משמעויות , יחסים גנריים מסוג שהוא , לפעולה קונקרטית , כמו תנועה , באמצעות מחולל תנועתיות ; 212 ראו : י . עתי , ביאורים ליסוד ד' במשנה הסדורה : ארץ תקווה , תל אביב-יפו , . 2004

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר